امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
02/5 1395

گروه بازار پول - به دنبال استقبال هموطنان از خدمات الكترونيكي بانك صادرات ايران تعداد كارت هاي مجازي صادره توسط بانك متبوع در پايان سال گذشته نسبت به سال ٩٣ ، ٤٨ درصد رشد را نشان مي دهد.

به گزارش روابط عمومي بانک صادرات ايران، اين بانک در راستاي توسعه خدمات بانکداري الکترونيکي و کاهش درهزينه و وقت مشتريان امکان صدور کارت مجازي(Virtual card) را از سال ٩١ براي اشخاص حقوقي فراهم ساخته كه به دليل قابليت و ظرفيت هاي كه دارد مورد استقبال مشتريان قرار گرفته است به گونه اي كه تعداد كارت هاي صادره در سال ٩٤ نسبت به سال قبل تر بيش از ٤٨ درصد رشد را نشان مي دهد. اين کارت بنا به درخواست شرکت‌ها، سازمانهاي دولتي و غيردولتي داراي حساب حقوقي يا دولتي نزد بانک و به منظور تسهيل در واريز وجه به اين حسابها صادر مي‌گردد.

براين اساس بانک براي اين گونه اشخاص کارت ١٦ رقمي مجازي تعريف مي‌نمايد که از طريق آن اشخاص طرف تعامل با شرکت‌ها و سازمانها قادر خواهند بود تراکنش انتقال کارت به کارت را با استفاده از دستگاه‌هاي خودپرداز، پايانه‌هاي فروش، اينترنت بانک و همراه بانک انجام دهند.

اين کارت تکميل کننده فروش اينترنتي محصولات و خدمات مختلف محسوب مي‌گردد اشخاص حقوقي مي‌توانند با دريافت شماره کارت مجازي علاوه بر آسايش مشتريان خود، در کوتاهترين زمان در بستري امن، مبادلات مالي خود را انجام دهند.
گفتني است ابزارهاي پرداخت الکترونيک اين بانک هرماه به طور متوسط حدود ٧١ميليون تراکنش شتابي را با موفقيت انجام مي‌دهند و دستگاه هاي خودپرداز اين بانک نيز بار مبادله ٢٨ درصد از کل مبالغ جابجا شده در نظام بانکي کشور را بردوش مي‌کشند.
شايان ذکر است بانک صادرات ايران با در اختيار داشتن بيش از ٢٥٧٥ هزار شعبه، سپهري، افتتاح بيش از ٤٤ ميليون حساب الکترونيکي براي مشتريان، صدور ٥٦ ميليون کارت بانکي و نصب حدود ٥ هزار دستگاه خودپرداز سهم بسزايي درتحقق اهداف بانکداري الکترونيکي، کاهش ترافيک وهزينه‌ها دارد.

در سال گذشته نسبت به سال ٩٣ اتفاق افتاد:
رشد ٣٥درصدی تعداد تراکنش های پایانه های فروش بانک صادرات ایران
اين بانک در راستاي افزايش سطح دسترسي مردم به ابزارهاي نوين بانکي و کاهش هزينه‌ها، ترافيک و آلودگي هوا، توسعه اين ابزارها را در اولويت قرارداده است. آمارهاي عملکردي حاکي از آن است که در سال گذشته هرماه به طور متوسط حدود ٤٥ ميليون تراکنش¬ توسط پايانه هاي فروش متصل به حسابهای انجام شده و همچنين هموطنان در خلال اسفندماه سال ٩٤ بيش از ٦٠ ميليون تراكنش مالي را به انجام رسانده اند كه اين ميزان بيانگر رشد ٢٤ درصدي تعداد تراكنش ها نسبت به ماه قبل تر مي باشد.
همچنين گزارش ياد شده بيانگر رشد ١٧ درصدي تعداد کل تراکنش‌هاي سیستم سپهر در سال ١٣٩٤ نسبت به سال قبل مي باشد که اين ميزان رشد حاکي استقبال بيشتر مردم از خدمات نوين اين بانک است.
گفتنی است اين بانك با افتتاح بيش از ٤٤ ميليون حساب الكترونيكي براي متقاضيان، صدور حدود ٥٦ میلیون انواع کارتهای الکترونیک و نصب و راه اندازي بيش از ٤٠٠ هزار دستگاه پایانه فروش (کارتخوان) متصل به حسابهای بانک صادرات ایران به عنوان بزرگترین بانک بورسی کشور نقش بسزایی در ترویج بانکداری نوین دارد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود