امروز: سه شنبه، 18 اردیبهشت 1403
11/1 1392

ایران و جهان -«بانک سامان بانک هوشمند » این شعاری است که یکی از بانک های خصوصی برای خود برگزیده و برای تحقق این شعار هرچه در توان دارد به کار گرفته است . این بانک در سال های اخیر رشد قارچ گونه سایر بانک ها در افزایش شعب را دنبال نمی کند چراکه معتقد است بانک داری الکترونیک و هوشمند می تواند جبران بسیاری از فضای های جغرافیایی را داشته باشد .

به گزارش ایران و جهان، بانک سامان به تازگی در راستای بالابردن سطح کیفی خدمات بانکداری اینترنتی و برطرف کردن نیاز مشتریان، نسخۀ دوم نت‌بانک سامان را با امکانات جدید بروزرسانی کرد. نسخۀ دوم نت‌بانک سامان در روز شنبه 21 دیماه 1392 در دسترس مشتریان قرار گرفته است.
البته این نسخه جدید دارای مزایايی نیز هست . اما اخیرا با تغییری که در سیستم بانک سامان رخ داده قطعی های زیادی را در ساعات های مختلف شبانه روز شاهد هستیم. این اختلالات باعث شده در روزهای اخیر سایت بانک سامان به طور کامل از دسترس خارج شود. 

این قطعی مشکلات زیادی را برای کاربران این بانک به وجود آورده است که البته برخی از این مشکلات غیر قابل جبران است . انجام تراکنش های بانکی با استفاده از اینترنت بانک و استفاده از درگاه پرداخت این بانک در این روزها تقریبا غیر ممکن است . 

نِت بانک سامان با کمپینی پرهیاهو بر سه محور اصلی کامل بودن، آسانی و امنیت استوار بود ، رونمایی شد و حالا بانک سامان مانده با تبلیغاتی غیرواقعی .
 کارشناسان بانک می گویند اینترنت بانک سامان یک محصول ایرانیزه است و با اشاره به این که نت بانک همان اینترنت بانک است اما قابلیت های آن اضافه تر شده است و مخاطبان و مشتریان بانک سامان می توانند از طریق نت بانک در فضای اینترنتی به تمام امور بانکی خود بپردازند. 
 دراین برنامه مخاطبان می توانند عملیات اصلی بانکی را انجام دهند اما خدماتی که ارائه می شود با سایر بانک ها کمی متفاوت است. 
 آنان تفاوت میان نت بانک سامان و اینترنت بانک بانکهای رقیب را کامل بودن خدمات ارائه شده معرفی کرده و خاطر نشان کردند: تمام تاکیدها بر ساده بودن ، امنیت (که همان امنیت واقعی فضای اینترنتی است )و کامل بودن برنامه ها و خدمات ارائه شده است. 

آیا بانک سامان واقع گرا است ؟
این بانک چگونه می تواند برای محتوای غیر واقعی محصول خود تبلیغ کند آن هم برای محصولی که ماهیت محصول کاملا کمی بوده و صفات مطرح شده برای مصرف کنندگان کاملا قابل اندازه گیری است.
 در برنامه های تبلیغاتی نت بانک سامان به موضوع امنیت تاکید بسیاری شده است در حالی که معامله در فضای مجازی باید با امنیت همراه باشد و این موضوع یک الزام است و تمام بانک ها موظف هستند که امنیت را در حد استاندارد بانک مرکزی داشته باشند . بانک سامان در حالی بر موضوع امنیت تاکید دارد که با نت بانک جدید امنیت معاملات برخی مشتریان را با مخاطره مواجه کرده است و هرچند بستری امن را فراهم آورده اما اختلال در این شبکه باعث سلب امنیت مشتریان شده است .

اما نت بانک سامان بخشی از مخاطبان بورس را مورد هدف قرار داده است این در حالی است که معاملات بورس در لحظه صورت می گیرد و بانک سامان با اين وضعيت در زمان از مشتریان جا خواهد ماند.

البته ناگفته نماند که در نت بانک سامان پس از تغییر امکانات مفیدی از جمله ذخیره شماره حساب ها در سیستم لحاظ شده است. اما باگ های متعددی به چشم می خورد که از یک سیستم بانکی که باید در کمال امنیت طراحی، پیاده سازی و انتشار یابد انتظار نمی رود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود