امروز: سه شنبه، 28 فروردین 1403
06/15 1394

ایران و جهان – بانکداری الکترونیک بانک سامان در برنامه استراتژیک پنج ساله دوم این بانک در تعامل با بانکداری دنیا خواهد بود.
به گزارش ایران و جهان، بانک سامان که در آستانه 17 سالگی فعالیت خود قرار دارد، تدوین برنامه استراتژیک 5 ساله دوم خود را کلید زد. این برنامه، استراتژی بانک را برای سال‌های 1395 تا 1399 تدوین می‌کند.
در این خصوص ولی ضرابیه رئیس هیات‌مدیره اذعان دارد که این برنامه در حوزه بانکداری خرد، به خدمات قابل ارائه بر بستر وب و تلفن‌های هوشمند متمرکز خواهد بود تا بانکداری را با زندگی اجتماعی مردم گره بزنیم. البته گذشته از محور بانکداری الکترونیک در این برنامه، در بحث بانکداری شرکتی نیز بانک سامان برنامه‌های مفصلی دارد. با این وجود ضرابیه ، معتقد است که نظر به چشم‌انداز روشن رونق روابط بین‌المللی کشور و پتانسیل‌های پیش‌روی برای ورود بانک‌های خارجی به بازار داخلی، بانک سامان تلاش خواهد کرد با ایجاد ظرفیت‌های لازم، به یکی از بانک‌های اصلی طرف تعامل با بانک‌های بین المللی در ایران تبدیل شود.
اما در برنامه نخست استراتژیک این بانک که امسال سال پایانی اجرای آن است، بانکداری الکترونیک نقش مهمی را در تمایز این بانک خصوصی با سایر بانک‌ها ایفا کرد. به طور مثال، امروز تدوین استراتژی توسعه کیفی پایانه‌های فروش در سال جاری، از مهم‌ترین برنامه‌ها معرفی شده است. در حالی که برخی رقبا هنوز به مباحث کمی این محصول توجه دارند.
بانک سامان در برنامه اول که یک برنامه استراتژیک برای ارتقای زیر ساخت‌های پرداخت الکترونیک و به‌ویژه پرداخت‌های موبایلی با چشم‌انداز ورود به بازارهای بین‌المللی و توسعه شبکه پایانه‌های فروش شرکت پرداخت الکترونیک سامان بود، با راه‌اندازی 13 مرکز خدمات جدید شرکت پرداخت الکترونیک سامان، بیش از 195 هزار کارتخوان بانکی نصب و فعال کرده است. افزایش تعداد خودپردازها به بیش از 1200 دستگاه در پایان سال گذشته، بخش دیگری از فعالیت بانک در این راستا بود.
تعداد کارت‌های بانکی سامان تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری به بیش از 7 میلیون و 360 هزار عدد افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود که با فاز دوم اجرای سپرده وین، به‌عنوان محصول جدید بانک سامان، تعداد کارت‌های بانکی با افزایش قابل ملاحظه‌ای رو‌به‌رو شود. البته در همین مدت این بانک با تشویق مردم به خرید با وین‌کارت از طریق کارت‌خوان‌های تمام بانک‌ها، خودپردازهای تمام بانک‌ها، تلفن‌بانک، نت‌بانک و فروشگاه اینترنتی سامان، سامانک و سایر درگاه‌ها، تلاش گسترده‌ای برای فرهنگ‌سازی بانکداری الکترونیک آغاز کرده است.

احمد مجتهد نائب‌رئیس هیات‌مدیره بانک سامان در خصوص رشد بانکداری الکترونیک در کشور به‌ویژه در بانک سامان تصریح کرد: در یک جمله می‌توان گفت امروزه صنعت بانکداری دامنه وسیعی از فعالیت‌های اقتصادی را شامل می‌شود و بدون آن و بدون تحول و دگرگونی در این صنعت، بزرگ‌ترین بخش محرک اقتصادی جامعه فلج می‌شود. در حال حاضر سیستم‌های مبتنی بر بانکداری الکترونیکی با پیشرفت‌های فراوان خود به رکن اصلی و اساسی سیستم مالی و اقتصادی در کشورها تبدیل شده است. جوامع مختلف با افزایش سرمایه‌گذاری در این بخش، استفاده‌های فراوانی از آن برده‌اند و همچنان می‌کوشند خدمات خود را در این حوزه افزایش دهند.
مجتهد خاطرنشان کرد: توجه روزافزون بانک‌ها در کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه با ارائه خدمات بانکی از طریق ابزارهای الکترونیکی با هدف تسهیل فرآیند خدمات‌رسانی به مردم و کاهش هزینه‌های بانکداری رقابت فشرده‌ای را در صنعت بانکداری الکترونیکی به وجود آورده و اکثر بانک‌ها را به بهره‌گیری از فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی وادار کرده است. 

به گفته وی، شبکه جهانی وب به طور اساسی انتظارات مشتریان را در مورد سرعت، دقت، قیمت و خدمات تغییر داده است. فاصله جغرافیایی معنای خود را از دست داده است و در دسترس بودن، سهولت و سرعت توزیع خدمات سبب ایجاد مزیت رقابتی برای سازمان‌ها، از جمله بانک‌ها می‌شود. برای رقابت در این محیط پیچیده کسب و کارها مجبورند جدیدترین و جذاب‌ترین خدماتی را که مشتریان خواستار آن هستند، قرار دهند. البته مجتهد این نکته را نیز اذعان می کند که با این حال به نظر می‌رسد با توجه به نقش بانک‌ها در اقتصاد، بی‌شک مزایای حاصله از توسعه بانکداری الکترونیکی در جامعه نقش بسزایی در تحقق اهداف اقتصاد هر کشور ایفاد خواهد کرد.
نایب‌رییس هیئت‌مدیره بانک سامان با اشاره به تاثیر استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی گفت: امید است اهدای جوایز به سپرده‌های وین بر اساس میزان استفاده از درگاه‌های الکترونیکی، سبب رشد بهره‌برداری صنعت بانکداری الکترونیکی کشور شود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود