امروز: دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
02/2 1393

ایران و جهان - کانون بانک ها و موسسات اعتباری غیر دولتی در حالی در خصوص  بازنگری در نرخ سود بانکی توافق کرده اند که پیش از این نیز شاهد چنین توافقاتی بوده ایم. این توافق در حالی صورت می گیرد که بازار غیر متشکل پولی و موسسات غیر مجاز دراین بازار حدود 25 درصد حجم نقدینگی کشور را در اختیار دارند و بنابر آمارها منابع در اختیار ایشان به 70 هزار میلیارد تومان می رسد.حال این پرسش اساسی باقی می ماند که با وجود توافقات نیم بندی که بانک ها نیز در شعب خود بدان پایبند نیستند ،چگونه با وجود غول هایی به نام موسسات غیر مجاز می توان برای نرخ سود توافق کرد.

به گزارش ایران و جهان به نقل از تسنیم، اعضای کانون بانک ها و نوسسات اعتباری غیر دولتی در جلسه شامگاه دوشنبه توافق کردند درباره نرخ سود سپرده های بانکی بررسی و بازنگری انجام دهند.
 بنا بر این گزارش در این جلسه نمایندگان بانک ها و موسسات اعتباری عضو موافقت کردند پس از بازنگری نرخ های سپرده های بانکی با شورای هماهنگی مدیران عامل بانک های دولتی نیز بر سر تعیین کف و سقف نرخ سود سپرده های بانکی به توافق برسند. در توافق بانکها و موسسات اعتباری خصوصی مقرر شد تا هیچ یک از اعضا از کف و سقف نرخ های تعیین شده تخطی نکنند.
 گفتنی است، پیش از این طیب نیا وزیر اقتصاد و سیف رئیس کل بانک مرکزی نیز از بازنگری در نرخ سود بانکی و بررسی کاهش آن در شورای پول و اعتبار خبر داده بودند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود