امروز: دوشنبه، 24 اردیبهشت 1403
02/27 1393

ایران و جهان- بانک پارسیان با تغییرات مدیریتی در سال گذشته ؛در حالی در آستانه مجمع قرار دارد که تکلیف 1,5855میلیارد ریالی که بانک مرکزی از حساب این بانک بر اساس تصمیمات هیات پنج نفره کارگروه سامان دهی مسائل ارزی در اواخر 90برداشت کرده، هنوز معلوم نیست.

به گزارش ایران و جهان، بانک پارسیان در آستانه برگزاری مجمع گزارش عملکرد سال مالی 92را برای ارائه به صاحبان سهام مهیا کرد. بانک پارسیان در سالی که گذشت بیش از 72هزار و 410سهامدار حقیقی و حقوقی داشته که درصد مالکیت حقیقی ها 16درصد و حقوقی ها 84درصد از این بانک برآورد شده است. 

بانک پارسیان که گزارش پیش بینی بودجه حسابرسی شده 93 سود هر سهم را مبلغ 628ریال درنظر گرفته، 10بند حسابرس را نیز یدک می کشد. حسابرس در گزارش حسابرسی پیش بینی اطلاعات مالی 93 به مبلغ برداشت شده توسط بانک مرکزی از حساب این بانک اشاره کرده و در بند7 گزارش خود عنوان می کند که ماهیت بالغ بر 1,585میلیارد ریال وجه برداشت شده در حساب بانک پارسیان توسط بانک مرکزی متکی بر تصمیمات هیات پنج نفره کارگروه سامان دهی مسائل ارزی در اواخر سال 90، تاکنون تعیین تکلیف نشده است.

همچنین حسابرس در بند 6گزارش خود به نامه رییس بانک مرکزی جمهوری اسلامی مبنی بر پرداخت حق عضویت بانک ها در صندوق ضمانت سپرده ها اشاره می کند و می گوید که بانک پارسیان در خصوص پرداخت حق عضویت اولیه در صندوق مذکور، به ماخذ 2درصد سرمایه، را رعایت نکرده است گرچه موضوع پرداخت حق عضویت سالانه و حق عضویت خاص بانک ها در صندوق یادشده، موکول به اعلام نهایی مقامات بانک مرکزی شده است.

اما این شرکت در اولین پیش بینی سود هر سهم برای 92 مبلغ 612ریال برای هر سهم پیش بینی کرده بود که با افزودن به آن، سود هر سهم را در آخرین پیش بینی به رقم 650ریال ر ساند. هیات مدیره بانک پارسیان در نظر دارد که مبلغ 180ریال از سود مذکور را برای تقسیم میان سهامداران پیشنهاد کند اما تصویب این پیشنهاد را باید در مجمع مشاهده کرد.

سرمایه گذاری تدبیر و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو هر کدام با 10درصد حقوقی های عمده بانک پارسیان محسوب می شوند. 
در میان بانکی های بورس، پارسیان بیشترین تعداد سهامداران را دارد و بانک های پاسارگاد و ملت، در این فهرست در جایگاه های بعدی قرار دارند. 

هیات مدیره بانک پارسیان در گزارش عملکرد سالانه 92 مطرح می کند که جمع درآمد های این بانک در این سال مبلغ 15هزار و 793میلیارد ریال بوده و پیش بینی شده که بتواند در سال مالی 93 جمع درآمدها را به مبلغ 19هزار و 693میلیارد ریال برساند. 
بانک پارسیان که در پیش بینی بودجه سال مالی جاری 10بند حسابرس را ضمیمه دارد، پیش بینی کرده که مبلغ 628ریال سود برای هر سهم شناسایی کند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود