امروز: دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403
05/28 1393

ایران و جهان - هیات انتظامی بانک ها در خصوص مدیران سابق یکی از بانک های خصوصی در روزهای اخیر حکمی را صادر کرده است .
به گزارش ایران و جهان ،هیات انتظامی بانک مرکزی طی 4 جلسه رسیدگی به تخلفات برخی اعضای هیات مدیره و سهام داران یکی از بانک ها حکمی را صادرکرده است .
پیرو کیفر خواست ابلاغی مورخ 14 شهریور 1392 هیات انتظامی بانک ها پس از چهار جلسه رسیدگی،ختم دادرسی را در جلسه 30 خرداد 1393 اعلام و مبادرت به انشای رای کرده است.

بر اساس این رای که به امضای دبیر هیات انتظامی بانک ها رسیده ، با عنایت به ماده 11 آئین نامه اجرایی تبصره 2 ماده 44 قانون پولی و بانکی کشور تا 10 روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظر خواهی در شورای پول و اعتبار است.
در نامه ابلاغی هیات انتظامی به این بانک آمده که در بررسی تخلفات سهام داران و تفهیم اتهامات و تخلفات ارتکابی مدیران فعلی و ذی مدخل در ارتکاب تخلفات با عنایت به اینکه تامین مالی صوری به شرح گزارشی در پرونده با
مباشرت آقایان «ر» و همکاری مدیریت وقت بانک خصوصا آقای«ب» و همراهی آقایان «ک» و «ت» نامبرده گان به ترتیب از ابطال و یا سلب صلاحیت حرفه ای به صورت مادام العمر و 7 سال خدمت محروم هستند .این در حالی است که جمع دیگری از مدیران و اعضای هیات مدیره سابق این بانک 5 تا 2 سال سلب صلاحیت حرفه ای شده اند. گزارش ایران و جهان می افزاید که برخی از این اقایان هم اکنون مسئولیت های مهمی مانند مدیریت عاملی و عضویت در هیات مدیره برخی بانک ها را دارند.سهامدار متخلف بانک نیز مبلغ 500 میلیارد ریال جریمه شده است.

شایان ذکر است که نام دوتن از مدیران سابق این مجموعه در احکام جدید دیده نمی شود.

ایران وجهان گفت و گویی را با یکی از مدیران این مجموعه داشت و وی ضمن تائید این خبر عنوان کرد که اعتراضی را به شورای پول و اعتبار داشته است . وی ابراز داشت که تخلفی در زمان مدیریت وی صورت نگرفته و مجموعه رفتارهای بانک در چارچوب موازین قانونی بوده است. این مقام آگاه از وضعیت سایر مدیران در خصوص اعتراض به این حکم اظهار بی اطلاعی کرد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود