امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
07/14 1393

گروه رازپول- جایگزینی آرام یک مدیر دولت دهمی در هیات مدیره بانک کارآفرین درحالی اتفاق افتاده که در فهرست اعضای هیات مدیره آن، برخی از تغییرات در هاله از ابهام قرار دارد.


به گزارش ایران و جهان، محمدرضا فرزین که پیش از این و در دولت دهم رئیس صندوق توسعه ملی بود به آرامی جایگزین علی اشرف افخمی در هیات مدیره بانک کارآفرین شد، با رفتن افخمی که به نمایندگی از سرمایه گذاری تدبیر به کرسی ریاست هیات مدیره این بانک تکیه زده بود، هنوز این جایگاه نیز خالی است.

محمد رضا فرزین نماینده جدید سرمایه گذاری تدبیر به عنوان عضو هیات مدیره در تیم مدیریتی بانک کارآفرین وارد شده ، در حالی که پیش از این نماینده سرمایه گذاری تدبیر ریاست هیات مدیره این بانک را بر عهده داشته است. اما ذکر این نکته جالب خالی از لطف نیست که پس از قرار گرفتن سیف در سمت ریاست بانک مرکزی، نام وی هنوز هم در صفحه معاملات بورسی این بانک،به عنوان مدیر عامل قرار دارد.

محمدرضا فرزین که به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری تدبیر (دارنده حدود 5درصدی سهام بانک کارآفرین)، به عضویت در هیات مدیره در آمده، در دولت گذشته معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز بوده است.

فرزین دارای مدرک تحصیلی دکترای اقتصاد از دانشگاه علامه طباطبائی است و در کارنامه کاری خود سوابقی همچون مدیر کل برنامه‌ریزی بنیاد مستضعفان و جانبازان، دبیر ستاد برنامه 20 ساله بنیاد مستضعفان و جانبازان، معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی شرکت بین‌المللی هتل‌های آزادی،معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان سیاحتی و مراکز تفریحی، عضو هیأت مدیره شرکت بین‌المللی هتلهای آزادی، مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه وزارت بازرگانی، عضو شورای عالی سیاستگذاری و برنامه‌ریزی وزارت بازرگانی،معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه حسابداری و مدیریت علامه طباطبایی ،عضو شورای برنامه‌ریزی اصناف وزارت بازرگانی،عضو شورای برنامه‌ریزی تأمین و توزیع وزارت بازرگانی،مشاور برنامه‌ریزی استرات�?یک شرکت سایپا یدک ،مشاور معاونت برنامه‌ریزی و بررسی‌های اقتصادی وزارت بازرگانی ،رئیس هیأت مدیره شرکت « خدمات انفورماتیک راهبر» وابسته به وزارت بازرگانی ،رئیس هیأت مدیره شرکت کارگزاری ملی ایران، را دارد .

اما پیش از این علی اشرف افخمی که اکنون به عنوان مدیرعامل بانک صنعت و معدن فعالیت دارد به نمایندگی از سرمایه گذاری تدبیر عضو هیات مدیره بوده و پس از وی فرزین به عضویت هیات مدیره این بانک درآمده است . این در حالی است که افخمی رئیس هیات مدیره بوده و فرزین تنها عضو هیات مدیره است و بنابر اطلاعات سایت این بانک هنوز فردی به عنوان رئیس هیات مدیره معرفی نشده است .

همچنین جای نماینده حقیقی بیمه کارآفرین که پیش از این ولی اله سیف مسئولیت آن را بر عهده داشت نیز خالی است .

لازم به اشاره است که بانک کارآفرین در سه ماهه نخست امسال با سرمایه 8هزارو 500 میلیارد ریالی، مبلغ 80 ریال سود برای هر سهم خود شناسایی کرده است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود