امروز: یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
07/15 1393

به گزارش ایران و جهان، قرار بود مطلبی را بدون شرح منتشر کنیم . روایتی تصویری از موسساتی که بدون توجه به هشدارهای مقام ناظر در گوشه و کنار شهر فعالیت دارند.اما آنچه در سطرهای بعدی به تصویر می کشیم نیاز به اندکی توصیف داشت .
اینجا خیابان میرداماد تهران است .محلی که قطعا رئیس کل بانک مرکزی ، اعضای هیات عامل،مدیران نظارت و ... حداقل در روز 2 بار از این خیابان عبور می کنند. اما درست در مقابل ساختمان فیروزه ای بانک مرکزی در این خیابان موسسه مالی و اعتباری ثامن رو در روی بانک مرکزی قرار دارد و فعالیت می کند بدون آنکه مجوزی از مقام ناظر داشته باشد. چشم در چشم بانک مرکزی و در قلب پایتخت حضور این موسسه با چه توجیهی قرار دارد؟ 

با چنین شرحی باید تصور کنیم که مدیران بانک مرکزی این موسسه را ندیده اند! از گستره فعالیتش خبر ندارند!یا توان مقابله با این موسسه را ندارند؟ و یا برخورد با بی مجوزها را به نیروی انتظامی یا استانداری ها سپرده اند ؟!
با این وصف چگونه می توان از بانک مرکزی انتظار نظارت و کنترل را داشت .وقتی کل اعضای هیات عامل،رئیس کل،مدیران نظارت با وجود رویت هر روز این موسسه تاملی بر نحوه فعالیت آن ندارند چگونه می توان انتظار داشت که در شهرهای کوچک وضعیت سامان دهی موسسات و صندوق ها اثر بخش باشد؟ 
و بانک مرکزی چگونه در مورد بانک ها و موسساتی که دارای مجوز هستند می تواند سخت گیری کرده و یا مقررات وضع کند؟
به نظر می رسد استقرار ساختمان موسسه ای بدون مجوز در یکی از خیابان های مهم پایتخت و درست مقابل ساختمان بانک مرکزی سندی باشد بر ناتوانی های نظارتی و کنترلی .سندی تاسف بار که هر روز در مقابل دیدگان رئیس کل و سایر مدیران قرار می گیرد. ای کاش بانک مرکزی حداقل حضور این یک ساختمان را در مقابل ساختمان فیروزه ای بر نمی تابید.
هر چند که از این دست در گوشه و کنار این شهر کم نیستند .


 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود