امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
12/1 1393

ایران و جهان - بانک مرکزی در دستور العملی جدید ارائه خدمات از سوی بانک ها به موسسات غیر مجاز را ممنوع کرده است .



به گزارش ایران و جهان ، هرچند که برخی موسسات پولی از بانک مرکزی مجوز دریافت نکرده اند اما برخی بانک ها با ارائه خدمات بانکی به این موسسات خلاء برخی خدمات را برای ایشان پر کرده بودند. البته نگاه این بانک ها به موسسات این چنینی نگاه به مشتریان کلانی است که منابع قابل ملاحظه ای هم دارند.اما گویا به تازگی بانک مرکزی در دستور العملی ارائه خدمات به این موسسات را ممنوع کرده است . از جمله خدماتی که این موسسات از بانک ها دریافت داشته اند پول رسانی،ارائه پایانه و .... است . به طور مثال موسسه مالی و اعتباری مهر که در شرف دریافت مجوز است و به هر حال در گروه بدون مجوزها به سر می برد بادریافت پایانه های یکی از بانک های معتبر کمبودهای خود در این زمینه را جبران کرده بود. بانک سپه نیز با ارائه پایانه های شعب به موسسه مالی و اعتباری ثامن که مجوزهای لازم در این زمینه را ندارد همکاری داشت .

کامل تقوی ن�?اد مدیر عامل بانک سپه در پاسخ به پرسش ایران و جهان در خصوص اینکه بانک سپه چگونه به موسساتی که دارای مجوز نیستند خدمات بانکی مکمل ارائه می دهد اذعان کرد که طبق ابلاغیه بانک مرکزی از ابتدای بهمن ماه ارائه کلیه خدمات به موسسات غیر مجاز از سوی بانک سپه متوقف شده است.

تقوی ن�?اد در ادامه اذعان داشت: بر اساس ابلاغیه هیچ خدماتی به ثامن نمی دهیم و قراردادهای قبلی بانک سپه با موسسه ثامن ملغی شده است .
پیش از این اعلام شده بود که عملیات کارت به کارت از کارت های موسسه ثامن به بانک سپه عملیاتی شد و از این پس مشتریان موسسه ثامن می توانند وجوه خود را به کارت های سپه انتقال دهند.
البته اگر بانک مرکزی چنین دستورالعملی را صادر کرده باشد قرارداد این موسسه با بانک صادرات هم ملغی خواهد بود چراکه مشتریان موسسه ثامن قادر بودند علاوه بر این خدمت از خودپردازهای بانک صادرات وجوه خود را برداشت کنند و این عابر بانک ها پذیرای کارت های موسسه ثامن نیز بود.

این موسسه پیشتر عملیات انتقال وجه از کارت های عضو شبکه شتاب به حساب های موسسه ثامن را برای مشتریان خود فراهم کرده بود و این خدمت را در محیط اینترنتی خود فراهم کرده بود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود