امروز: چهارشنبه، 19 اردیبهشت 1403
10/27 1393

ایران و جهان - دبیر شورای بانک‌های سیستان و بلوچستان از فعالیت 31 بانک و موسسه اعتباری در این استان خبر داد. 

به گزارش ایران و جهان، رحمت‌الله طیبی در جلسه هماهنگی با روسای بانک‌ها که در استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: در سیستان و بلوچستان 31 بانک و موسسه اعتباری زیر نظر بانک مرکزی وجود دارد که 17 بانک عضو کمیسیون هماهنگی بانک‌ها نبوده و خصوصی هستند. دبیر شورای هماهنگی بانک‌های سیستان و بلوچستان افزود: 14 بانک عضو کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان هستند که از جمله آنها بانک، انصار، ملی، کشاورزی، سپه، ملت، مسکن و پست بانک است. 

این مسئول در ادامه به فارس گفت: بانک‌ها و موسسات سیستان و بلوچستان 419 شعبه در سطح استان حتی در دورترین نقاط منطقه ایجاد کرده‌ و هم‌اکنون 3 هزار و 289 نفر تعداد کارکنان بانک‌ها در سیستان و بلوچستان است. طیبی گفت: بانک‌های استان امسال 55 هزار و 169 میلیارد تومان منابع مالی داشته‌اند که در مقایسه با سال قبل، 10 و 9 دهم درصد افزایش داشته است.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های سیستان و بلوچستان عنوان کرد: همچنین بانک‌ها 8 هزار میلیارد تومان نیز منابع آزاد دارند که می‌توانند از این طریق تسهیلات پرداخت کنند. این مسئول بیان داشت: در سال‌جاری 37 هزار و 538 میلیارد تومان تسهیلات پرداخته شده که نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته و بیشترهم در زمینه بازرگانی و خدمات پرداخت شده است. 

وی گفت: در کل در 9 ماهه امسال بخش مسکن و ساختمان بیشترین مصرف کننده منابع بانکی در سیستان و بلوچستان بوده‌ است.

طیبی اضافه کرد: 3 هزار و 589 میلیارد تومان از منابع بانک‌ها در دست افراد خاصی است که برنمی‌گردد به شبکه بانکی به طوری که بعضی‌ها قدر به پرداخت تسهیلات نیستند و بعضی‌ها نیز عمداً پرداخت نمی‌کنند که اگر این رقم به چرخه بانکی بازگردد قطعا در روند توسعه استان موثر خواهد بود. 

رئیس اداره امور شعب بانک ملی سیستان و بلوچستان اذعان داشت: تسهیلات در بخش بنیاد مسکن و مسکن روستایی هم هنوز پرداخته نشده که نیاز لازم به پیگیری و بررسی است. این مسئول با تاکید بر اینکه سیاست بانک‌ها تعامل با مشتری است، خواستار هماهنگی و همکاری مسئولان کلان استان برای بازکردن یک‌سری گره‌ها در روند کاری بانک‌ها شد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود