امروز: شنبه، 8 اردیبهشت 1403
01/28 1396

گروه بازار پول - شرکت پارسیان همراه لوتوس که 30 درصد سهامش در اختیار تجارت الکترونیک پارسیان قراردارد، در سال گذشته موفق به اخذ پروانه اپراتوری مجازی تلفن همراه نوع اول MVNO شده است و با استفاده از پتانسیل این گروه بنا دارد خدمات بانکداری و پرداخت هوشمند، بیمه و سلامت هوشمند، گردشگری و گردشگری سلامت هوشمند را به مشتریان خود ارائه دهد. بنابراین پرسش اصلی اینکه آیا فعالیت های جدید این شرکت منتج به سودآوری بیشتر شرکای تجاری خود خواهدشد؟

به گزارش پایگاه خبری رازپول، عبدالعظیم قنبریان مدیرعامل تجارت الکترونیک پارسیان به عنوان یکی از بزرگترین سهام داران شرکت پارسیان همراه لوتوس اذعان کرده که این شرکت نوپا در سال جاری منجر به سود نخواهد بود.
اما شرکت پارسیان همراه لوتوس به عنوان یکی از شرکت های زیرمجموعه گروه بزرگ پارسیان که فعالیت خود را ازاواخر سال گذشته آغازکرده اس به زودی ترکیب سهام داران خود را اصلاح می کند. سهام داران این شرکت را شرکت های ذیل تشکیل می دهند: اما برنامه این شرکت برای فعالیت چیست؟
مدیرعامل شرکت پارسیان همراه لوتوس اذعان دارد که پس از انعقاد قرارداد با همراه اول موفق به اخذ پروانه اپراتوری مجازی تلفن همراه نوع اول MVNO از سازمان تنظیم مقررات رادیویی شده و کد اپراتوری با پیش شماره(09990) شده است . وی عنوان می کند: این شرکت برنامه دارد تا با استفاده از توانمندی های تخصصی موجود و شرکای تجاری و سهامداران خود،به عنوان اپراتور تخصصی در حوزه های بانکداری،پرداخت هوشمند وبیمه و سلامت هوشمند،گردشگری و گردشگری سلامت خدمات خود را در قالب زنجیره خدمات ارزش افزوده بر بستر تلفن همراه به مشتریان ارائه کند و بنا دارد در نیمه دوم سال جاری یکصد هزار سیم کارت به سهام دار خود یعنی تجارت الکترونیک پارسیان ارائه کند.
این مقام مسئول می گوید که ارایه خدمات پرداخت مربو ط به سرویس های ارزش افزوده این سیم کارتها از طریق درگاه پرداخت شرکت تجارت الکترونیک پارسیان است و کارمزد ناشی از این فعالیت متعلق به این شرکت خواهدبود و طبق پیش بینی ها در سال اول انجام خدمات بر اساس هزینه ها دارای سود نخواهد بود.

لازم به اشاره است که این شرکت به‌عنوان دارنده موافقت اصولی اپراتور (مجازی) تلفن همراه از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قصد دارد خدمات بانکداری و پرداخت هوشمند، بیمه و سلامت هوشمند، گردشگری و گردشگری سلامت هوشمند را به مشتریان خود ارائه دهد.
تجارت الکترونیک پارسیان بنابر اظهارات قنبریان برنامه دارد نسبت به واگذاری بخشی از سهم 30 درصدی خود در این شرکت اقدام می کند اما معتقد است به دلیل اینکه این شرکت نخستین شرکت ارائه دهنده این خدمات است و پتانسیل شرکت های بیمه ای و گردشگری گروه پارسیان در راهبردها موثر است،می توان به پیشروتر بودن شرکت نسبت به سه رقیب دیگر امیدوارتر بود.

لازم به اشاره است تجارت الکترونیک پارسیان به عنوان سهام دار قوی این مجموعه 124هزارو 274 میلیون ریال تا پایان سال گذشته برای این شرکت برای پروانه،اجاره دفتر و هزینه های جاری پرداخته است .این شرکت در نظر دارد که 125 هزار میلیون ریال بابت خرید پلتفرم و 18 هزارو 289 میلیون ریال دیگر برای هزینه های جاری سال 96 پرداخت کند،اما با همه هزینه ها امیدوار است تا با تکیه بر پتانسیل های موجود و عدم وصول درآمد در سال جاری از سال های آینده به سودهی لازم برسد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود