امروز: سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
06/1 1394

ایران و جهان - بانک صنعت و معدن به عنوان سهام دار اصلی بانک تجارتی ایران و  اروپا مذاکراتی را با مقامات آلمانی برای فعال سازی هرچه بیشتر این بانک کلید زده است.

به گزارش ایران و جهان ، علی اشرف افخمی مدیرعامل بانک صنعت و معدن در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در خصوص وضعیت بانک تجارتی ایران و اروپا پس از تحریم ها عنوان کرد که بانک تجارتی ایران و اروپا برای کشور بسیار حرفه ای و ارزشمند است و در آینده نیز خواهد بود .

وی با بیان اینکه دانشی که در این بانک به وجود آمده مهمتر از سرمایه است عنوان کرد این تجربه و دانش در آینده برای نظام بانکی بسیار راهگشا خواهد بود . به گفته وی زمانی که بانک تحریم نبود در سال بیش از 9 میلیارد یورو توسط همین بانک و برای کشور از کشورهای مختلف انجام شده است و این نکته بیانگر ظرفیت بالای این بانک برای اقتصاد کشور است و با ارتباطات مناسب با کشورهای اروپایی تسهیل کننده روابط بانکی و تجاری بین فعالان اقتصادی ایرانی و آلمانی است .

افخمی با بیان اینکه این بانک نیز با تحریم های یک طرفه در سال های اخیر مواجه بود عنوان کردکه توافقات برجام سبب خروج بانک از تحریم ها خواهد بود .
مدیرعامل بانک صنعت ومعدن در تکمیل سخنان خود در این بخش اضافه کرد که آماده سازی بانک تجارتی ایران و اروپا در فاز جدید آغاز شده و تکمیل سیستم ها و نیروی انسانی کلید خورده است . البته وی این مطلب را نیز اضافه کرد که ارتباط با مقامات مسئول با آلمان را برقرار کردیم تا بتوانیم تعاملات را هرچه بهتر پیش ببریم. به گفته وی باید صنایع ایران را به سمت همکاری با این بانک سوق دهیم چراکه درست است که بانک آلمانی است اما مالک و سهام داران ایرانی اند .

افخمی در پاسخ به این پرسش که قرار است افزایش سرمایه ای داشته باشید گفت :برای افزایش سرمایه فعلا نیازی و مشکل تامین سرمایه نداریم مسلما در آینده اگر لازم باشد قطعا این مهم را محقق خواهیم کرد.
لازم به اشاره است که کل تسهیلات پرداختی این بانک در سال 2014 به 103.5 میلیون یورو، سپرده ها به 213.2 میلیون یورو و درآمد خالصش به 1.5 میلیون یورو رسیده است .سود انباشته این بانک در این دوره نیز3.4 میلیون یورو
لازم به اشاره است که بانك تجاري ايران و اروپا در سال 1971 ميلا‌دي با سرمايه اوليه شش ميليون مارك به همت جمعي از بازرگانان آلمان تاسيس شده است.لازم به اشاره است که رامین پاشایی فام مجددا به عضویت هیات مدیره این بانک درآمده است.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن در ادامه در پاسخ به این پرسش که اضافه داستان برداشت شبانه بانک مرکزی از بانک صنعت و معدن به کجا رسید اذعان کرد که اضافه برداشت ما بسیار کم بود و در حال حسابرسی است و به احتمال زیاد این منابع به سیستم بانک صنعت و معدن باز خواهد گشت.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود