امروز: شنبه، 8 اردیبهشت 1403
06/7 1394

ایران و جهان - جدیدترین آمار عملکرد 18 بانک و موسسه اعتباری خصوصی نشان می دهد که در حالی که تسهیلات دریافتی این بانک ها در اردیبهشت ماه سال جاری به رقم 190 هزارو 387 میلیارد ریال رسیده است که از این رقم بالغ بر 101 هزارو 565 میلیارد ریال آن از طریق بانک مرکزی تامین شده است .همچنین آمارها نشان می دهد که این تسهیلات در خرداد ما به رقم 184 هزارو 370میلیارد ریال رسید که بالغ بر 74 هزارو 491میلیارد ریال آن از طریق بانک مرکزی تامین شده است .

این آمارها نشان می دهد که تا پایان اردیبهشت سال جاری بانک آینده که در اردیبهشت ماه سال جاری بالغ بر 50 هزارو 365 میلیارد ریال و در خرداد امسال بدهی هایش به 51 هزارو 9599 میلیارد ریال رسیده و بالغ بر 32 هزارو 329 میلیارد ریال از این تسهیلات را از بانک مرکزی دریافت کرده و بدهکارترین بانک به بانک مرکزی است آیا توانسته بدهی های خود را در ماه های اخیر تسویه کند. باید منتظر ماند و دید که جلال رسول اف که به تازگی برای یک دوره دو ساله دیگر در پست مدیریت این بانک ماندگار شده برای مدیریت این وضعیت چه خواهد کرد .

البته گویا زیان انباشته این بانک در پایان سال 1393 نیز سبب عدم تقسیم سود در این بانک نیز شده است این در حالی است که حسابرس شرکت برای صورت های مالی این بانک در پایان همین سال در زمینه بدهی به بانک مرکزی هشدار داده و اذعان کرده است که مانده بدهي به بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران در پايان سال مالي مورد گزارش، مبلغ 97.4 ميليارد ريال مي باشد، در اين خصوص توجه به آثار هزينه تامين مالي مبلغ مزبور حائز اهميت است.این در حالی است که بدهی های بانک در این مدت نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش حدود 5 برابری دارد .لازم به اشاره است که سرمایه بانک بنابر اظهارات صورت های مالی بانک منتهی به 29 اسفند 1393 بالغ بر 8 هزار میلیارد ریال است.
بر اساس اسناد موجود سرمایه بانک آینده 8 هزار میلیارد ریال است. 

موسسه اعتباری توسعه نیز با 12 هزارو 782 میلیارد ریال تسهیلات دریافتی از بانک ها و بانک مرکزی در اردیبهشت و بالغ بر 13 هزار و 317 میلیارد ریال در خرداد ماه بدهکارترین موسسه خصوصی است . موسسه اعتباری توسعه که به تازگی موفق شده مجامع سال های 91 و 92 را برگزار کند اذعان داشته که بنابر تکالیف بانک مرکزی سودی به سهام داران پرداخت نمی کند .

بانک دی نیز به گروه رکورداران پیوسته و با دریافت 19 هزارو 20 میلیارد ریال تسهیلات از بانک ها و موسسات داخلی  در خرداد ماه رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است .بانک های سینا ،سامان و شهر نیز هیچ گونه بدهی در این زمینه تا خرداد ماه نداشته اند.

در پی تماس تلفنی روابط عمومی بانک آینده، سایت خبری ایران و جهان آمادگی انتشار هر گونه مطلب ارسالی مرتبط با این گزارش را دارد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود