امروز: یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
07/8 1394

ایران و جهان - بانک تجارت تاسيس بانک در يکي از کشورهاي حوزه خليج فارس (  احتمالا امارت متحده عربي ) و توسعه و تقويت روابط کارگزاري با بانک هاي بزرگ بين المللي و تقويت شعب بانک در کشورهاي فرانسه ، بريتانيا ، آلمان و فرانسه در دستور کار قرار داده است .

به گزارش ایران و جهان ، پس از آنکه بانک تجارت در هفته گذشته توانست بلوک نیرگاه فارس را با موفقیت عرضه کند چشم انداز مثبت تری را از خود در بازار رقم زده است . در کنار این عرضه موفق برنامه افزايش سرمايه از محل آورده را تا پايان سال 1394 در دستور کار قرار دارد و برخي از منابع ميزان افزايش سرمايه احتمالي را 20 تا 30 درصد و نهايت تا 60 هزار ميليارد ريال عنوان مي کنند .اخبار تکمیلی اذعان دارد که رخداد مثبت عرضه موفق بلوک نيروگاه فارس که گويا شرکت فروآلياژ گنو خريدار اين بلوک 99.5 درصدي بوده است وضعیت بانک را در شش ماهه دوم با چشم انداز مناسبی ترسیم می کند.

این در حالی است که مقدم مديرعامل بانک تجارت در هفته اي که گذشت به نکات مهمي اشاره داشت. وي به واگذاري 150 شعبه غير ضرور تا پايان سال ، تکذيب افزايش سرمايه از محل تجديد ارزيابي دارايي ، استقرار سامانه CoreBanking و حضور در عرصه بانکداري بين الملل همزمان با رفع تحريم ها اشاره کرد ، که در همين راستا تاسيس بانک در يکي از کشورهاي حوزه خليج فارس ( احتمالا امارت متحده عربي ) و توسعه و تقويت روابط کارگزاري با بانک هاي بزرگ بين المللي و تقويت شعب بانک در کشورهاي فرانسه ، بريتانيا ، آلمان و فرانسه در دستور کار قرار گرفته است .

اما در بررسي بودجه 94 دو نکته نسبت به سال 1393 تفاوت با اهميتي دارد ، نتيجه مبادلات ارزي که با رشد 856 درصدي نسبت به بودجه سال 93 پيش بيني شده است که ناشي از پيش بيني افزايش نرخ دلار و يورو است ، همچنين در بخش ساير درآمدها نيز 87 درصد کاهش درآمد پيش بيني کرده است که دليل اين امر کاهش فروش املاک تمليکي و غير تمليکي است. لازم به ذکر بانک تجارت در سه ماهه اول 39 درصد نتيجه مبادلات ارزي و 7 درصدي ساير درآمدها را محقق کرده است که با توجه به چشم انداز رشد آرام نرخ ارز افزايش تحقق درامد در بخش مبادلات ارزي دور از ذهن نخواهد بود . 

لازم به توضيح طبق آخرين آمار ارائه شده توسط بانک ، مجموع سپرده هاي ارزي ديداري نزد بانکهاي داخلي معادل 915،602،407 دلار , مجموع سپرده هاي ارزي ديداري نزد بانک هاي خارجي 886،803،575 دلار است .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود