امروز: جمعه، 14 اردیبهشت 1403
11/7 1394

ایران و جهان - ظاهرا در مراسمي که روز گذشته در بانک سرمایه عليرضا حيدرآبادي  پور به عنوان مدير عامل جديد بانك سرمايه معرفي شده و قول داده که در سال آینده بانک سوم در جایگاه سوم بانک های خصوصی بیاستد!

به گزارش ایران و جهان ، بانک سرمایه این روزها بیشتر شبیه یک شرکت خصوصی کوچک است تا بانک چراکه به راحتی آب خوردن مدیر عوض می کند .این بانک که در زیان دهی همچنان رتبه نخست را در بین بانک ها دارد . این بانک در سه ماهه زیان 196ریالی به ازای هر سهم در دوره های اخیر زیان 593 ریالی را به ثبت رسانده که تمامی آن بابت رشد هزینه ها است .این در حالی است که در نه ماهه سال جاری جمع درآمد بانک به 9 هزارو 525 ریال رسید در حالی که هزینه های آن 11 هزارو 476 میلیارد ریال عنوان شده بود.این در حالی است که هزینه های مالی بانک 9 هزارو 977 میلیارد ریال عنوان شده بود .

به هر حال پس ازخیراله بیرانوند که از مدیران بانک صادرات بود قرار است حیدرآبادی پور که پیش از این عضويت در هيات مديره بانك هاي سپه و گردشگري و همچنين مدير عاملي شركت سرمايه گذاري آتيه صبا را در کارنامه کاری دارد وضعیت بانک را سامان دهی کند.

بررسی های دقیق تر اذعان دارد که بانک سرمایه در پایان آبان ماه سال جاری بالغ بر 49 هزارو 625 میلیارد ریال مطالبات معوق و سررسید گذشته دارد .این بانک بالغ بر 23 هزارو 158 میلیارد ریال دریافتی دارد که بالغ بر 6 هزارو 453 میلیارد ریال آن از بانک مرکزی و مابقی از بانک ها و موسسات اعتباری داخلی تامین شده است.


در مراسم معارفه مدیرعامل جدید این بانک غندالي، مدير عامل مؤسسه صندوق ذخيره فرهنگيان، اذعان دارد که مذاكراتي صورت پذيرفته تا بانك سرمايه به عنوان بانك عامل دولت فعاليت نمايد و اميدوارم اين مهم به زودي محقق گردد. 

همچنین در این مراسم پرويز احمدي، رئيس هيأت مديره بانك، می گوید که يكي از موضوعات كليدي در بانك، تكميل هيأت مديره و جايگاه مديريت عاملي است كه انتصاب حيدرآبادي پور گامي مهم در تحقق اين امر مي باشد و اينجانب به شخصه از حضور ايشان در اين سمت خرسندم و اميدوارم بانك سرمايه تحت مديريت ايشان هرچه بيشتر به آرامش و ثبات دست يابد. 

بخشايش، عضو هيأت مديره بانك، نيز در سخناني در این مراسم اذعان دارد که با توجه به دو ماه باقي مانده تا پايان سال، بايد همه همكاران دست به دست هم دهند تا سال مالي جاري با سود مناسبي براي سهامداران بسته شود. 

البته حيدرآبادي پور قول داده که به ياري يكايك همكاران بانك و رهنمودهاي هيأت مديره محترم به ويژه دكتر احمدي در پايان نيمه اول سال آينده در جايگاه سومين بانك خصوصي كشور خواهيم ايستاد. 

وي همچنين ضمن تشكر از مديران عامل پيشين، فضاي اقتصادي حاصل از اجراي برجام را فرصت و در عين حال تهديد دانست و در توضيح آن اظهار داشت: اجراي برجام فضاي رقابتي سنگيني در عرصه بانكي و پولي كشور ايجاد خواهد كرد و بانك سرمايه تنها با استفاده از قوه ابتكار و تلاش خستگي ناپذير كاركنانش خواهد توانست اين فضاي رقابتي را به يك فرصت تبديل نمايد. 

مدير عامل بانك سرمايه با تأكيد بر اهميت مقوله نظم و انضباط و اثرگذاري حتمي آن در پيشبرد بهتر امور افزود: نظم در بنگاه هاي اقتصادي حرف اول را مي زند و بدون آن هيچ گونه موفقيتي در كار نخواهد بود و ان شاء اله در پرتو نظم سازماني و عملكرد نظام مند، در چهل روز كاري پاياني سال بتوانيم عملكرد موفقي در زمينه جذب منابع، وصول مطالبات و سوددهي به سهامداران ارجمند بانك داشته باشيم.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود