امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
11/12 1394

ایران و جهان - صالح آبادی اذعان دارد که در جریان سفر اخیر خود به ایتالیا و فرانسه  جلساتی خوبی با ساچه و اگری کول داشته است و این بانک ها صورت های مالی سه سال اخیر بانک را برای گسترش تعاملات مطالبه کرده اند .

به گزارش ایران و جهان ، علی صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات با بیان اینکه مانده تسهیلات این بانک تا پایان دی ماه بالغ بر 10 هزارو 619 میلیارد تومان بوده که در مقایسه با ابتدای سال رشد 20 درصدی دارد اذعان کرد که تسهیلاتی که از ابتدای سال 94 تا پایان دی ماه در این بانک پرداخت شده به رقم 4 هزارو 68 میلیارد تومان رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 7 درصدی دارد . 
صالح آبادی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان دارد که 20درصد تسهیلات پرداختی این بانک ریالی و 80درصد ارزی بوده در حالی که 70درصد تسهیلات برای سرمایه در گردش و 30 درصد برای طرح های تولیدی استفاده شده است . بر این اساس بانک 2 هزارو 839 میلیارد تومان در بخش اول و یک هزارو 154 میلیارد تومان برای طرح های تولیدی مصروف داشته است . 
در بخش پایانی آمارها وی اذعان دارد که 2.5 میلیارد دلار برای ال سی های وارداتی و صادراتی به تخصیص داده است . 

گسترش تعاملات ایران و روسیه
مدیرعامل بانک توسعه صادرات به دلیل آنچه رخدادهای اخیر بین ترکیه و روسیه می خواند اعلام می کند که در این رویدادها تمایل روسیه برای واردات از ایران خصوصا مواد غذایی افزایش یافته است و به همین دلیل خط اعتبار 20 میلیون یورویی تعبیه شده است . در همین رابطه گسترش تعاملات بانکی بین ایران و روسیه نیز کلید خورده است و دو بانک روسی در این زمینه مشارکت خواهند کرد تا با گشایش ال سی برای صادرکنندگان به این کشور با بانک توسعه صادرات همکاری کنند .

انعقاد قرارداد با شرکت نفت برای تسهیل روابط بانکی ایران و ترکمنستان 
در بخش دیگری از سخنان خود، صالح آبادی به این نکته اشاره دارد که ایران حدود 3 میلیارد دلار واردات گاز از ترکمنستان دارد و به همین دلیل بانک توسعه صادرات مذاکراتی با شرکت نفت داشته است تا شرکت های ایرانی متقاضی صادرات کالا و خدمات مهندسی به این کشور از منابعی که در اختیار وزارت خانه است در زمینه صادرات محصولات و خدمات خود استفاده کنند .

ایران و ارمنستان و موضوع انتقال خط سوم برق
صالح آبادی قرارداد انتقال خط سوم برق به ارمنستان را نیز مورد اشاره قرار می دهد و اذعان دارد که رقم قرارداد 83 میلیون یورو است که توسط بانک تامین مالی شده است و قرار است ظرف 24 ماه این پروژه تکمیل شود . وی با اشاره به اینکه بانک ملت شعبه مستقلی در ارمنستان به نام بانک ملت ارمنستان دارد گفت که 10 میلیون یورو خط اعتباری در اختیار این بانک قرار گرفته و روند کار به این ترتیب است که پول صادرکنندگانی که خدمات مهندسی و کالا به این کشور صادر می کنند توسط بانک توسعه صادرات تامین می شود و بانک ملت نیز با گشایش اعتبار برای طرف های ارمنستانی پرداخت به بانک خواهد داشت . 

اختصاص اعتبار به پیمانکاران ایرانی در عراق
وی با بیان اینکه شرکت های پیمانکار ایرانی که در عراق پروژه های متعدد دارند بر اساس مصوبه دولت مقرر شده است که 200 میلیون دلار برای این شرکت ها گشایش اعتبار شود .

صالح آبادی در ادامه سخنان خود به این نکته که رتبه اعتباری بانک توسعه صادرات از B به B +ارتقا پیدا کرده به این موضوع نیز اشاره کرد که اخیرا بالغ بر 200 میلیارد تومان از سوی سازمان مدیریت در اختیار بانک قرار گرفته که در قالب یارانه یا تخفیف به صادرکنندگان اعطا شود . وی اذعان دارد که صادرکنندگانی که بتوانند شرایط مورد نظر در این توافق را احراز کنند تا 6 درصد از تخفیف تسهیلاتی بهره مند می شوند .
صالح آبادی به این موضوع نیز اشاره دارد که در جریان سفر اخیرش به ایتالیا و فرانسه برای کسترش مناسبات بانکی نشست هایی را داشته است و گسترش بیشتر مناسبات منوط به ارسال صورت های مالی ترجمه شده بانک در سه سال اخیر است .
در بخش دیگری وی به این نکته اشاره کرد که طلب بانک از کشورهایی مانند تاجیکستان بابت اجرای پروژه نیروگاهی بالغ بر 180 میلیون دلار است که به تازگی به مرحله حال رسیده و طلب دیگر بالغ بر 67 میلیون یورو از ونزوئلا است .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود