امروز: سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403
09/17 1394

ایران و جهان - علی صالح آبادی در سخنرانی خود در بیست و یکمین مجمع اگزیم بانکهای آسیایی در ژاپن ضمن اعلام آمادگی بانک توسعه صادرات ایران برای تامین مالی مشترک پروژه ها با این اگزیم بانکها گفت: صدور ضمانت نامه های متقابل و تامین مالی تجاری از زمینه های همکاری مشترک است.
به گزارش ایران و جهان ،مدیرعامل این بانک ضمن تشریح اهداف و راهبردهای بانک توسعه صادرات ایران، خدمات متنوع این بانک و نقش آن را در توسعه صادرات غیر نفتی تبیین کرد.

وی در ادامه ضمن بیان سهم بخشهای مختلف اقتصادی در پرتفوی تسهیلاتی بانک توسعه صادرات و اجزای تشکیل دهنده داراییهای این بانک، به برخی پروژه ها و طرح های تامین مالی شده بانک توسعه صادرات ایران مانند تامین مالی طرح های انتقال برق کشور ارمنستان، توسعه شبکه جاده­ای کشور گینه استوایی و شبکه آبرسانی کشاورزی کشور سودان اشاره کرد.

دکتر صالح آبادی در ادامه سخنرانی خود در جمع مدیران عامل اگزیم بانکها و موسسات اعتبار صادراتی کشورهای آسیایی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور در دوران پسا تحریم، همکاری شرکتها و نهادهای مالی با ایران را مثبت ارزیابی کرد و گفت: ارتقا جایگاه کشوری و ارتقا دورنمای ارزی بانک توسعه صادرات توسط نهادهای رتبه­بندی بین­ المللی شاهدی بر این موضوع است.

صالح آبادی افزود: توسعه روابط کارگزاری و صدور ضمانت نامه های ارزی در اولویت برنامه ­های بانک توسعه صادرات ایران در دوران پسا تحریم قرار دارد.
وی بر تمایل بانک توسعه صادرات ایران به توسعه روابط با اگزیم بانکهای آسیایی و عضویت دائم در مجمع این اگزیم بانکها تاکید کرد.
مجمع اگزیم بانکهای آسیایی در سال 1996 در راستای تقویت ارتباط، تبادل اطلاعات و تجارب، توسعه همکاریها و هماهنگی موسسات تامین مالی و اعتبار صادراتی کشورهای آسیایی به ابتکار اگزیم بانک کشور هندوستان تاسیس شد و علاوه بر برگزاری نشست مدیران عامل بانکهای عضو، دوره های آموزشی مختلفی را نیز با هدف ارتقا عملکرد اعضاء برگزار می نماید.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود