امروز: شنبه، 29 اردیبهشت 1403
06/4 1402

گروه بازارپول- واگذاری برخی دارایی ها در بانک صادرات ارزش افزوده مضاعفی را برای سهام داران ایجاد کرده است.


بانک صادرات روز یکشنبه بلوک 3.36 درصدی سهام ایران خودرو را به ارزش3.2 هزار میلیارد تومان را فروخت و بهای تمام شده این دارایی که از محل رد دیون به بانک صادرات 2400 میلیارد تومان واگذار شد. با این فروش آماده خروج از ترکیب سهامداری "خودرو" گردید. با فرض تایید واگذاری سود 47 ریالی به ازای هرسهم از این محل نصیب بانک صادرات خواهد شد.

از دیگر پتانسیل های آتی بانک میتوان به عرضه سهام شرکت توسعه نیشکر در بورس اشاره کرد براین اساس 40  درصد سهام شرکت توسعه نیشکر متعلق گروه مالی سپهر (زیر مجموعه بانک صادرات) و 40 درصد متعلق به گروه توسعه ملی و 40 درصد تحت تملک جهاد کشاورزی است.

45درصد شکر کشور در این مجموعه تولید میشود و 100 هزار هکتار سطح زیر کشت دارد که هفت تپه یکی از ۸ مجموعه ای است که جدیدا اضافه شده است.

در سال جاری شرکت سپهر صادرات و بانک ملی برنامه عرضه سهام این شرکت را در بازار دوم فرابورس دارند که پذیرش آن در آذرماه سال 1401 انجام شده و احتمالا تا اواخر تابستان یا فصل پاییز 1402 عرضه اولیه آن انجام خواهد شد.

125 هزار میلیارد تومان ارزشگذاری این شرکت است که توسط سازمان خصوصی سازی انجام شده و حدود 10 هزار میلیارد تومان معادل 5 درصد سهام آن در بازار فرابورس عرضه خواهد شد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود