امروز: چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
01/29 1397

گروه تالار - بعد از واگذاری حدود ۶۲ درصد از سهام فروشگاه رفاه در دو سال گذشته توسط چند بانک و شرکت ، بیمه مرکزی و شرکت بیمه ایران نیز فروشنده بلوکی این شرکت حاضر در بازار پایه ج فرابورس شدند.


بیمه مرکزی و ایران فروشنده بلوکی شرکت رفاه شدند

به گزارش رازپول، در حالی طی دو سال گذشته حدود 62 درصد از سهام فروشگاه رفاه توسط چند بانک و شرکت واگذار شده که بیمه مرکزی و شرکت بیمه ایران نیز فروشنده بلوکی این شرکت 45 میلیارد تومانی حاضر در بازار پایه ج فرابورس شدند.

به این ترتیب مقرر شده بیش از 10 میلیون و 31 هزار سهم "رفاه" معادل 2.29 درصد به قیمت پایه هر سهم 12 هزار و 390 ریال در فرابورس عرضه شود.

این عرضه توسط کارگزاری بورس بیمه ایران در دوشنبه آینده سوم اردیبهشت انجام می شود.


براساس این گزارش،در پی عرضه اسفند95 حدود 42.62 درصد از سهام شرکت فروشگاه رفاه در فرابورس، این بلوک با حضور 4 متقاضی و از طریق 4 کارگزاری توسعه صادرات، حافظ ، مهرافرین و بانک اینده به رقابت کشیده و در نهایت به بهای هر سهم 16هزار و 684 ریال خریداری شد.


براساس این گزارش، بلوک شامل بیش از 191 میلیون و 986 هزار سهم بود که توسط بانک‌های صادرات و ملی به همراه سرمایه گذاری امید و مدیریت طرح و توسعه آینده پویا به قیمت پایه هر سهم 1660 تومان عرضه شده بود و در نهایت توسط شرکت بازتاب سهام طوس از زیرمجموعه های سرمایه گذاری دانایان پارس خریداری شد.

پیش از این نیز بانک ملت 19 اسفند 95 اقدام به عرضه 10 درصد سهام فروشگاه رفاه کرد و سپس بانک تجارت در آخرین روز کاری دو سال پیش، 9.47 درصد سهم این فروشگاه را را عرضه که توسط خریدار قبلی 10 درصدی فروشگاه رفاه یعنی شرکت بازرگانی سپهر نوید آفرین خریداری شد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود