امروز: یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
01/7 1395

گروه بازار پول - بانک مرکزی در نامه ای به مدیران عامل موسسه های اعتباری  توسعه و عسکریه و کوثر تاکید کرده است که شناسایی هرگونه سود موهومی تحت هر عنوان از جمله احتساب سود بابت مطالبات از دولت بدون تائید سازمان مدیریت و برنامه ریزی ممنوع است . 

به گزارش پایگاه خبری راز پول(ایران و جهان) ، اداره نظارت بر بانک ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی در نامه خود آورده است که طبق بررسی های انجام شده توسط ناظران بانک مرکزی متاسفانه برخی از بانک ها و موسسات اعتباری همچون سنوات قبل اقدام به شناسایی سودهایی کرده اند که در مفاهیم حسابداری و قوانین کشور از آنها به عنوان سود موهوم نام برده می شود . به عبارت دیگر برخی از بانک ها و موسسات به منظور پوشش عملکرد نامناسب مدیران با ارائه ارقام غیرواقعی و حساب آرایی صورت های مالی اقدام شناسایی سودهای موهومی نموده اند و تخلف دیگری برای پوشش عدم کارایی مرتکب شده اند .

در ادامه این نامه آمده است با توجه به موارد فوق و نظر به فقدان پشتوانه معقول و منطقی جریان ورود وجه نقد مرتبط با شناسایی سودهای موهومی و توجه به آثار مخرب و زیان بار ناشی از این گونه ارقام و انباشت آن در صورت های مالی بانک ها و موسسات اعتباری موکدا تاکید می شود که شناسایی هرگونه سود موهومی تحت هر عنوان از جمله احتساب سود بابت مطالبات از دولت بدون تائید سازمان مدیریت و برنامه ریزی ممنوع است . 

در پایان این نامه بنابر گزارش اخبار پول آمده است که با عنایت به مسئولیت مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک ها و موسسات اعتباری در تهیه صورت های مالی و ارائه ارقام واقعی و پرهیز از شناسایی هرگونه سود موهوم دستور فرمایید تمهیدات لازم در این خصوص اتخاذ و ضمن ابلاغ موضوع به کلیه واحد های ذی ربط بر حسن اجرای آن نظارت شود . بدیهیاست تخلف از اجرای مفاد این بخشنامه موجب اقدامات انضباطی علیه بانک ها و موسسات اعتباری خواهد شد . 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود