امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
09/2 1394

ایران و جهان - اعداد و ارقام نشان می دهد که مباحث انتشاراتی و تبلیغاتی ارحجیت بسیاری بر مباحث آموزشی و تحقیقاتی در موسسه اعتباری کوثر دارد .

به گزارش ایران و جهان ، موسسه اعتباری کوثر که با 3هزار میلیارد ریال سرمایه نسبت کفایت سرمایه 5درصدی اش با استانداردهای بانک مرکزی فاصله معناداری دارد به تازگی اعلام کرده است که دارای 971 میلیارد و 629 میلیون ریال مطالبات معوق و 37 میلیارد ریال مطالبات مشکوک الوصول است .
بر اساس استانداردهای بانک مرکزی مطالبات معوق به تسهیلاتی گفته می شود که بازپرداخت آن بین 6 تا 18 ماه از تاریخ سررسید و یا تاریخ قطع پرداخت آن گذشته باشد . البته در طبقه مشکوک الوصول مطالباتی جا می گیرد که بیش از 18 ماه از تاریخ سررسید و یا قطع پرداخت آن گذشته باشد .

این موسسه در حالی در شش ماهه ابتدای امسال 35 میلیارد و 544 میلیون ریال بابت انتشارات و تبلیغات پرداخت کرده که هزینه های آموزشی و تحقیقاتی آن تنها 3 میلیارد و 43 میلیون ریال بوده است . نکته قابل تامل در خصوص اعتباری کوثر نیز نبود پوشش بیمه ای برای اموال و دارایی های ثابت است که هزینه آن در گزارشات رسمی صفر عنوان شده است .
این نکته را نیز باید اضافه کرد که دیار خودرو به عنوان یکی از اعضای مشترک وابسته نیز بدهی 2 هزارو 174 میلیارد ریالی به این موسسه دارد .این بدهی در سرفصل معاملات مشمول ماده 129 اصلاحیه قانون تجارت قرار گرفته است .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود