امروز: شنبه، 8 اردیبهشت 1403
06/24 1392

مریم غضنفری: این روزها نام او در کناربسیاری از همایش ها وسمپوزیوم های روابط عمومی در ایران دیده می‌شود،اعتقادش به این رشته وحرفه هنرهشتمی باعث پشتکاری مداوم در عرصه علمی و تحقیقی و تلاش قریب به دودهه برای تحقق اهداف و اصول کاربردی روابط عمومی در سازمان‌ها و موسسات دولتی و غیر دولتی شده است.هوشمند سفیدی که موسسه اش تاکنون کتب ونشریات تخصصی زیادی درزمینه روابط عمومی وارتباطات منتشرکرده است ، از بنیان گذاران انجمن متخصصان روابط عمومی ایران بوده و کتاب های متعددی در این رشته تالیف کرده است به قولی روابط عمومی باوی عجین شده است و کار حرفه‌ای روابط عمومی برای پیشبرد اهداف سازمان ها وهموار نمودن جاده هایی در راه توسعه سازمان ها از جمله ایده آل هایی است که سال های متمادی برای آن تلاش می‌کند . در گفتگویی که ایران و جهان با او داشت روحیه و آداب خاص روابط عمومی چی‌ها ، ادب و احترام حرفه ای های این رشته دررفتار وکردار ارتباطی اش مشهود بود. البته دلی پردرد از جامعه ای دارد که برخی از صاحب نظران القابی نظیر محله روابط عمومی یا جامعه روابط عمومی برآن نهاده اند .
هوشمندسفیدی ،فعالیت و حرکت برخی انجمن ها وموسسات علمی را بر خلاف حرکت مسیر آب می داند و غلبه روح درآمدزایی بر ایجاد تحول علمی و تقویت بینش علمی وتخصصی کردن روابط عمومی ها را چالش اصلی این مجموعه هامی داند که به اعتقادش تاحدودی از مسیر و اهدافشان دور افتاده و فاصله گرفته اند.
او حرکت به سوی کارکرد فنی وتکنیکی وایفای نقش مدیریتی و فاصله گرفتن از رویکرد نمادین وآیینی وتلاش در جهت نزدیک شدن به مشارکت در فرایند ارتباطی روابط عمومی ها را از جمله اهدافی می شمرد که این انجمن ها باید در راستای آن حرکت نمایند .
مدیرعامل موسسه فرهنگی آرمان روابط عمومی بااعتقادی راسخ از ایده‌آل های روابط عمومی،می‌گوید وادامه می‌دهد،با توجه با اینکه روابط عمومی اصولاً در فضایی آزاد وفرهنگ سازمانی وحمایتی قابل رشد و توان ابراز وجود خواهد یافت لذا تا زمانی‌که در فرهنگ تدافعی در سازمان ها غلبه و فضای سیاسی تکیه دارد ،روابط عمومی خالی از جهان بینی ،محتوا و رویکرد واقعی خود بوده و تنها یک نام را یدک می‌کشد.
در واقع عدم حمایت از جریان روابط عمومی در تصمیم سازی ها و نبود انگیزه کافی بین دست اند کاران روابط عمومی ها باعث شده تا این نهاد قابلیت تاثیر گذاری گسترده خود را تا حدود زیادی از دست بدهدو این نشانگرضرورت نقش مهم و تاثیر گذار آموزش دراین عرصه است.
هوشمندسفیدی نقش بهره گیری از علوم ارتباطات را درتوسعه وپیشرفت روابط عمومی های کشور مهم وتعیین کننده دانسته ومی‌گوید: با توجه به اینکه یکی از راه های پیشبرد اهداف سازمان کارایی نظام ارتباطی آن است و روابط عمومی هسته مرکزی این نظام ارتباطی است ایفای این نقش توسط روابط عمومی اهمیت به‌سزایی در پیشبرد اهداف سازمان نیزدارد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود