امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
08/8 1392

ایران و جهان- نهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی با عنوان «هوشمند سازی روابط عمومی ها» برگزار شد.
به گزارش ایران و جهان، نهمین سمپوزیوم بین‌المللی علمی آموزشی روابط عمومی با حضور فرهیختگان، مدیران و کارشناسان فعال در این بخش برگزار شد. هوشمند سفیدی دبیر کل این مراسم ضمن تاکید بر فرایند چهار مرحله‌ای شامل تحقیق، برنامه‌ریزی، اجرای موثر و اثرسنجی و هوشمندی، آن‌را لازمه ساختار مدیریتی و اجرایی روابط عمومی ها برای درک موقعیت و رفتار و کنش متقابل با آن عنوان کرده و افزود: هوشمندی عاطفی و هیجانی همراه با هوشمندی مجازی به روابط عمومی این فرصت را می دهد تا آگاهانه برنامه‌ریزی شده و با بهره‌گیری خردمندانه از رسانه‌ها، فناوری‌ها و گزینش راهبردها، در مسیر توفیق گام بردارد. البته مبنای هوشمندی، پ�?وهش است، ضرورتی که باید آن را گمشده روابط عمومی ها محسوب کرد.
این همایش با قرائت متن پیام هاشمی رفسنجانی آغاز شد. در این متن عنوان شده که از روابط عمومی‌ها، برنامه‌ریزی، تصمیصم‌سازی، تصمیصم گیری و ارائه راه حل مورد انتظار است و اشاره شده که توجه به کارنامه سازمان‌های پیشرفته از توجه خاص مدیران آنها به روابط عمومی و بهره‌گیری از توانمندی‌های آن حکایت دارد.
همچنین دکتر هادی خانیکی نیز با تاکید بر اهمیت تقدم روابط عمومی هوشمند بر هوشمند سازی روابط عمومی تاکید کرد و گفت: در شرایط نوسازی و شتابان جامعه‌ی ما روابط عمومی ها نیز مانند هر نهاد و بخش دیگری دچار تقدم نوسازی تکنیکی بر نوسازی محتوا قرار گرفته است. او بر جایگزینی روابط عمومی چند صدایی به جای تک آوایی تاکید کرده و اظهار داشت: یک روابط عمومی هوشمند پیش شرط اساسی‌اش این است که نیازهای سازمانش را درک کرده و از سویی تغییرات را حس می‌کند و به دنبال ساز وکارهای پاسخگویی به این نیازهاست و بر این اساس می‌تواند سازمان و ساختار جدیدی را برای خود پیدا کند.
ریس اتحادیه جهانی روابط عمومی و مدیریت ارتباطات نیز با ارسال پیامی به این سمپوزیوم بر نقش کلیدی مدیران هوشمند در حوزه روابط عمومی برای درک تغییر تقاضاهای اجتماع و تطبیق آن با سازمان و ایجاد تغییرات لازم تاکید داشت و هوشمندی را در تاکتیک، تکنیک و راهبردهای موثر قابل اجرا و ملموس عنوان کرد.
لازم به ذکر است نهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی با حضور اساتید و صاحب نظران داخلی و خارجی در تاریخ 31مهر و اول آبان ماه جاری در محل همایش های صدا و سیما با شرکت 280 نهاد و سازمان و ارائه بیش از 2000 اثر برای شرکت در جشنواره‌ی برترین های روابط عمومی در گروه‌های مختلف کاری و تخصصی برگزار شد.
حرفه‌ی روابط عمومی به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای ارتباطی سازمان با مخاطبان گسترده مطرح است که امروزه به خاطر نقش کلیدی اطلاع رسانی در سیر تحولات جوامع مختلف پیوسته مورد بحث و تبادل نظرهای اساتید صاحب نظران این رشته قرار گرفته است. برگزاری همایش‌ها و سمپوزیوم‌های علمی تاثیر زیادی در توسعه و کاربردی شدن این علم در عرصه‌های مختلفی نظیر تجارت، تبلیغات، اطلاع رسانی و اثربخشی بیشتر فعالیت‌های سازمانی در میان گروه مخاطبان بر جای گذاشته است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود