امروز: جمعه، 28 اردیبهشت 1403
08/21 1392

ایران و جهان - مجموع تولیدات چینی در ایران در مرداد 1392 بالغ بر 9244 دستگاه گزارش شده است.
به گزارش ایران و جهان به نقل از اتو نیوز،با قطع امید خودرو سازهای اروپایی در پی تحریم از بازارهای ایران،رفته رفته پای صنعت خودرو سازی چین به کشور برای اقشاری که توان خرید برندهای لوکسی مانند پورشه،بنز ،ب ام و و حتی تویوتا را نداشتند و در عین حال تب خرید خودروی خارجی چشمان آنان را از دقت در کیفیت خودرو مسخ کرده بود،باز شد.
این گونه بود که پای چری و لیفان رفته رفته با بازاری که پذیرای هر خودروی بی نام و نشانی است باز شد. در حالی که حتی برنامه های تخصصی خودرو در شبکه های تلویزیونی انگلیسی و امریکایی (تخته گاز) خودروی تویوتا را با اما و اگر نقد کرده و ظاهر پرزرق و برق این خودروها را در مقایسه با غول های خودروسازی دنیا بسیار کوچک می بینند بازار سیری ناپذیر ایران به راحتی پذیرای خودرویی است از جنس چینی .
آمارها نشان می دهد که در بین 10بازار برتر صادراتی برای چینی ها ایران در دی ماه 91 در رتبه پنجم قرار دارد. این آمار رتبه ایران را در اسفند همین سال به پله چهارم ارتقا می دهد.
وضعیت حضور پررنگ خودروهای چینی در بازارهای ایرانی برای ماه های اردیبهشت و خرداد 1392 رتبه پنجم را نشان می دهد و بازار ما در کنار کشورهایی مانند الجزایر،شیلی،پرو،عربستان،عراق،نیجریه،میانمار،کلمبیا و روسیه برای آنها هیجان دارد. آمارها نشان می دهد که در شهریور 1392 بالغ بر یک هزارو 234 دستگاه خودروی Chery MVM315 تولید شده است. همچنین در این مدت تولید خودروی Chery MVMX33 به 314 دستگاه می رسد .خودروی Chery MVM530 و خودروی Chery MVM110 نیز به ترتیب 120 و 22 دستگاه تولید داشته اند.
مجموع تولیدات چری در ایران در مرداد 1392 بالغ بر 9244 دستگاه گزارش شده است.
نحوه فعاليت صنعت خودروسازي چين در ايران چگونه است؟
در دو سال 2012 و 2013 شركت هاي خودروساز چيني از موفقيت بالايي در ايران برخوردار بوده اند. Lifan يك كارخانه در ايران داشته و Chery نيز فروش خوبي داشته است. در شهریور سال جاری 1234 نمونه از خودروي ام وي ام 315 شركت Chery به فروش رفته كه اين موفقيت چشمگيري براي يك تازه وارد به شمار مي رود.
اين سوال مطرح است كه چرا Chery فقط مدل هاي قديمي خود را مي فروشد؟
الجزایر،شیلی و روسیه رکوردار خرید
صادرات خودروهاي چيني در سال هاي اخير نوسانات شديدي داشته و در سال 20122 با افت فروش داخلي در چين، برندها و سازندگان خودرو به بازار هاي خارجي چشم دوخته اند. در نتيجه، رشد صادارت به ركورد جديدي دست يافته و حجم كل صادرات ساليانه از يك ميليون دستگاه گذشت. در مقايسه با آن بازار داخلي نيز در نيمه اول سال 2013 اميد بيشتري به دل ها بخشيده و در همين حال فروش خودرو هاي صادراتي تقريبا يك درصد كاهش يافته است.
بر خلاف ملت هاي ديگر، خودروسازان چيني به منطقه خاصي براي فروش محصولات صادراتي تكيه نمي كنند. در سال 2010، ده خريدار برتر خودرو هاي چيني كمتر از 50 درصد همه صادرات خودرو را به خود اختصاص دادند كه اين موضوع خود نشان دهنده تنوع جامعه هدف است. اين رقم در سال هاي 2001 و 2012 از 50 درصد گذشته و در ادامه امسال بار ديگر به زير 50 درصد سقوط كرد.
يك وي�?گي منحصر به فرد ديگر درباره بازار صادرات خودرو هاي چيني مقاصدي هستند كه براي اين اتومبيل ها در نظر گرفته مي شوند. در سال 2010، سه خريدار برتر خودرو هاي چيني الجزاير، ايران و ویتنام بودند. در سال 2011، اين فهرست شامل روسيه، برزيل و ايران تشكيل مي شود و اين در حالي است كه ليست سال 2012 روسيه، الجزاير و ايران را در بر مي گيرد.
در نيمه نخست امسال، الجزاير همچنان رتبه اول در خريد خودرو هاي چيني را حفظ كرده و مبلغ را به 476 ميليون دلار رساند. در ادامه به ترتيب شيلي با خريد خودرو به ارزش 397 ميليون دلار و روسيه به مبلغ 362 ميليون دلار قرار دارند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود