امروز: سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403
04/9 1393

ایران و جهان- از گروه خودروسازی سایپا، خبر می رسد که این شرکت قرار است که تا پایان سال تعداد 4500دستگاه سراتو تولید کند.

به گزارش ایران و جهان، سایپا، در سه ماهه اول سال تعداد 73هزار و 790دستگاه، خودروی پراید، تیبا و وانت تولید کرده است سایپا در مدت مشابه قبل، تعدا 56هزار و 142 دستگاه خودروی پراید و تیبا تولید کرده بود.

این شرکت پیش بینی کرده بود که در سال مالی 93 تعداد 477هزار و 890 دستگاه، خودروی پراید، تیبا، S300، H230و V5 تولید کند و براساس این اطلاعیه تعداد 73هزار و 790دستگاه خودروی پراید، تیبا و وانت تولید کرده است. سایپا در بودجه حسابرسی نشده 93 سود هر سهم را مبلغ 11ریال پیش بینی کرده است.
پیش از این نیز در رسانه ها آمده بود، مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا، از توافق این شرکت با کیا خبر داده و گفته بود: سراتو اولین خودوریی است که با این توافق تولیدش آغاز می شود.

به گفته او، این خودرو در دو نوع گیربکس دستی و اتومات تولید و احتمالا تا پایان سال جاری وارد بازار خواهد شد. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در رابطه با قیمت این خودرو ادامه داد: برآوردهای اولیه در این زمینه صورت گرفته است اما قیمت نهایی سراتو در زمان عرضه و با توجه به هزینه‌های روز تعیین خواهد شد.

براساس صحبت های مدنی، گروه سایپا هم‌اکنون در حال مذاکره با خودروسازان دیگری در سطح جهان است که در صورت رسیدن به نتایج مورد نظر همکاری با آنها هم آغاز خواهد شد.

توافق سایپا و کیا به چند ماه پیش بر می گردد. آذرماه سال گذشته، مدیر عامل سایپا از افزایش احتمال تولید خودروی سراتو در ایران خبر داده بود. به گفته او، پس از لغو تحریم صنعت خودرو مذاکرات بهتر پیش رفته و احتمالا نهایی خواهد شد. مدنی همین طور گفته بود که به تمام شرکت‌های خارجی اعلام کرده‌ایم که با هر کدام که شرایط بهتری داشته باشند همکاری خواهیم کرد.

5 ماه پیش، اواخر سال 92 هم مدنی با اعلام اینکه سال 93، 650 هزار خودرو تولید می کنیم گفته بود، در زمینه تولید خودروی سراتو در ایران مذاکراتی با شرکت کیا داشته‌ایم و امیدواریم که تولید این خودرو در سال آینده آغاز شود.
حالا هم بعد از گذشت چند ماه، بالاخره توافق انجام شد و اولین محصول کیا در سایپا تولید می شود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود