امروز: شنبه، 15 اردیبهشت 1403
03/12 1393

ایران و جهان- درحالی که خبر افزایش سرمایه پست بانک مدت زیادی است که در فضای بازار سرمایه شنیده می شود، این شرکت در پیش بینی بودجه 933 اعلام کرد که افزایش سرمایه مذکور در مراحل پایانی قرار دارد.
به گزارش ایران و جهان، براساس اطلاعیه این شرکت افزایش سرمایه بانک از محل تجدید ارزیابی دارایی های ثابت مراحل پایانی را طی کرده که درصورت اخذ مجوزهای لازم از سازمان بورس، سرمایه فعلی بانک از مبلغ 561میلیارد و 143میلیون ریال به مبلغ حدود 3هزار و 234 میلیارد و 198میلیون ریال افزایش خواهد یافت.

شرکت پست بانک با پیش بینی شناسایی مبلغ 217ریال سود برای هر سهم در سال مالی 93 ، گزارش پیش‌بینی بودجه حسابرسی شده 93 را به اهالی بازار سرمایه ارائه کرد.
شرکت پست بانک پیش بینی کرده است که در سال مالی 93 جمع درآمدها را به مبلغ 3هزار و 924میلیارد و 692میلیون ریال برساند. 
همچنین این شرکت هزینه مطالبات مشکوک الوصول را برای سال مالی 93مبلغ 279میلیارد و 952میلیون ریال پیش بینی کرده است. 

پست بانک پیش بینی کرده که در سال مالی 93 مبلغ 121میلیارد و 703میلیون ریال سود خالص داشته باشد و مبلغ 217ریال سود برای هر سهم در نظر گرفته است.
اما حسابرس در بند 3 گزارش حسابرسی شده این شرکت عنوان می کند که بابت افزایش نسبت دارایی های ثابت و وثایق تملیکی به حقوق صاحبان سهام، ذخیره لازم بابت جرایم متعلقه در صورت سود و زیان پیش بینی شده منظور نشده است. انجام تعدیلات از این بابت موجب کاهش سود پیش بینی شده خواهد شد. 

مدیرعامل شرکت دولتی پست‌ بانک ایران پیش از این نیز گفته بود: سازمان حسابرسی در حال تهیه گزارش است که پس از تحویل گزارش به سازمان بورس، زمان مجمع فوق‌العاده را تعیین خواهیم کرد؛ تلاش می‌کنیم تا پیش از آغاز سال نو، این موضوع به سرانجام برسد. حسینعلی ضیائی در گفتگو با خبرگزاری ها گفته بود: مقدمات کار افزایش سرمایه فراهم شده و کارهای نهایی در حال انجام است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود