امروز: یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
08/2 1393

گروه تالار- این بانک نحوه پوشش سود هر سهم سال مالی جاری را توضیح داد و خیال فرابورس را راحت کرد.

به گزارش ایران و جهان، بانک حکمت ایرانیان که با سرمایه 4هزار میلیارد ریال در بازار عادی فرابورس فعالیت می کند، در نیمه نخست امسال از 130ریال سودی که پیش بینی کرده بود برای هر سهم محقق کند، توانست مبلغ 34 ریال را پوشش دهد.

این درحالی است که این شرکت در سه ماهه نخست امسال، مبلغ 10ریال سود برای هر سهم شناسایی کرده بود، به گفته کارشناسان روند تحقق EPS این بانک، دسترسی به سود پیش بینی شده را اندکی دور از ذهن ترسیم می کند.

با این حال عسکرزاده مدیر عامل بانک حکمت ایرانیان، دست یابی به EPS پیش بینی شده را امری دست یافتنی و قابل حصول عنوان کرده و ابراز می دارد که این بانک در سال های گذشته با رویکرد بانکداری اسلامی در زمینه پرداخت وام های خرد فعالیت کرده و براساس بودجه ارئه شده برای سال مالی 93 و با توجه به تصمیمات مدیریت روند پرداخت وام های خرد را ادامه خواهد دارد همچنین منابع بیشتری به تسهیلات مشارکتی اختصاص خواهد داد. این امر از ابتدای سال، عملیاتی شده به نحوی که پرداخت تسهیلات مشارکتی از 44درصد کل تسهیلات در سال 92 به 58درصد تا پایان شهریور امسال، معادل 14درصد رشد، تغییر کرده و قرار است که روند اختصاص تسهیلات به نحوی مدیریت شود تا در پایان سال حداقل 77درصد به تسهیلات مشارکتی اختصاص یافته باشد.

عسکرزاده در بخش دیگری به گسترش خدمات بانکداری الکترونیک اشاره کرده و بیان می کند براساس برنامه مدیریت قرار است که خدمات الکترونیک توسعه یابد ازجمله ارائه خدمات از طریق توسعه خودپردازها که از شهریورماه سال جاری آغاز شده و علاوه بر کاهش هزینه های مرتبط با کارمزدهای شتاب، نسبت به کسب درآمدهای بشتری از محل کارمزد خدمات بانکداری الکترونیک اقدام خواهد شد.
همچنین این بانک فروش مجموعه تجاری ایرانیان از شهریورماه امسال، آغاز کرده است و قرار است که وجوه حاصل از فروش را در چرخه پردخت تسهیلات قرار دهد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود