امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
12/7 1398

 گروه سایبان - در مجمع عمومی عادی سالانه کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی(ICC) ، بیمه دانا ( دکتر کاردگر، مدیرعامل ) به عنوان عضو انفرادی شورای کمیته ایرانی ICC برای یک دوره سه ساله انتخاب شد.

به گزارش رازپول به نقل از روابط عمومی بیمه دانا، (شورای کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی دارای 9 عضو سازمانی و 15 عضو انفرادی(حقیقی) است که هرساله یک سوم اعضاء آن تغییر می نمایند و هیئت رئیسه کمیته ایرانی نیز از بین ایشان انتخاب می شوند.)


"به نوشته روابط عمومی کمیته ایرانی ICC ، در مجمع عمومی عادی سالانه کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی که دوشنبه 28 بهمن با هدف تصویب گزارش های عملکرد و مالی سال ۱۳۹۷ و نیز تجدید انتخابات یک سوم اعضای شورای کمیته ایرانی و بازرس قانونی، برگزار شد، به ترتیب «کنفدراسیون صادرات ایران»، «اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم آباد» و «سندیکای بیمه گران ایران» از میان اعضای سازمانی و «سید حسین سلیمی»، «بانک پارسیان»، «بیمه ایران»، «بیمه دانا» و «مرکز شماره گذاری کالا و خدمات ایران» از میان اعضای انفرادی به عنوان یک سوم اعضای شورای کمیته ایرانی ICC برای یک دوره سه ساله انتخاب شدند.


همچنین بر اساس اساسنامه جدید کمیته ایرانی ICC مبنی بر انتخاب بازرس قانونی برای کمیته ایرانی،«حسین وکیلی» با رأی اعضا به عنوان بازرس قانونی تجدید انتخاب شد."


شایان ذکر است کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی دارای تعداد نه کمیسیون تخصصی می باشد و در راستای توسعه اقتصادی، گسترش تجارت و سرمایه‌گذاری در کشور فعالیت می‌کند و تسهیل مبادلات و فعالیت‌های تجاری و اقتصادی بین‌المللی بر اساس اصول اقتصاد بازار و از طریق تدوین مقررات و عرف‌های تجاری، ارائه سیاست‌ها و راه‌حل‌های بازرگانی و کمک به حل اختلافات از طریق داوری و سایر روش‌های حل اختلاف و همچنین ایجاد هماهنگی در روابط اقتصادی بین‌المللی درکلیه بخش‌های اقتصادی از جمله صنعت، معدن، تجارت، خدمات و سرمایه‌گذاری و بیمه از جمله زمینه های دیگر فعالیت این کمیته می باشد.


برنامه کاری کمیسیون بیمه کمیته ایرانی ICC:

 

كميسيون بيمه کمیته ايرانيICC متکی به ساختار اعضاي خود است كه شامل توليد كنندگان و مصرف كنندگان بيمه، سازمان‌هاي ناظر مالي و بيمه‌اي كشور و نيز كارشناسان منفرد است. كميسيون جلسات خود را دو ماه يكبار برگزار كرده و بررسي‌هاي دقيق‌تر موضوعات مطرح شده را به كميته‌هاي فرعي تعيين شده مي‌سپارد.

 

به منظور به‌ روز كردن مسائل مورد بررسي، اخيراً يك اتاق فكر با شركت خبرگان صنعت بيمه و با حضور رئيس كل بيمه مركزي تشكيل و پيشنهاد ارتقاء چشم‌انداز كميسيون به سطوح راهبردي صنعت را توصيه كرده است.

 

كميسيون بيمه براي ايفاي نقش خود در كنار ساير كميسيون‌هاي كميته ايراني ICC همواره مأموريت خود را در دو حوزه توليد و مصرف بيمه تعريف كرده است. بدين سبب در ارتباط با بخش توليد و صنعت بيمه‌گري  به فراخور حال و زمان به چالش‌هاي صنعت پرداخته است. انتقال و ارتقاء دانش مصرف‌كنندگان بيمه نيز در زمره اهداف اصلي در ارتباط با بازار مصرف بيمه بوده است.

 

در سال 1393صنعت بيمه كشور با چالش‌هایی مواجه بوده است که نیاز به آسیب‌شناسی از زوایای گوناگون دارد. از سویی تغییرات بازار، ذینفعان مختلفی را تحت تأثیر قرار خواهد داد. لذا کمیسیون از سال 1394 برنامه عملیاتی مدونی را دنبال نمود.

برنامه‌های در دست انجام کمیسیون بیمه کمیته ایرانی ICC:

1- تشکیل جلسات رسمی مستمر کمیسیون و نیز جلسات موردی کمیسیون‌های فرعی برای بررسی مواردی که در دستور کار قرار گرفته‌اند. شامل:

    - بررسی دست‌آوردها و چالش‌های صنعت از زمان ورود شرکت‌های بخش خصوصی به صنعت.

   - بررسی زمینه‌های حضور و فعالیت سازمان‌های معتبر بین‌المللی بیمه (اعم از شرکتهای بیمه و کارگزاران) در بازار کشور.

   - بررسی چگونگی حفظ حقوق مصرف‌کننده و ابزار آن از جمله نقش شبکه‌های توزیع و نحوه ارتقاء سطح رضایتمندی مصرف‌کنندگان.

2- برگزاری دو سمینار با هدف به اشتراک گذاشتن دانش و مسائل روز صنعت با ذینفعان مرتبط با تکیه بر تجربه کسب شده از سال قبل.

3- بررسی چگونگی درج شرط داوری در قراردادهای بیمه با همکاری با کمیسیون حقوقی.

4- همکاری با دفتر خدمات مشورتی کمیته ایرانی ICC.

5- اطلاع‌رسانی تحولات روز موثر بر بازار به اعضاء کمیته ایرانی ICC.

6- سعی در فراهم آوردن زمینه همکاری‌های مشترک با سایر سازمان مرتبط بیمه‌ای.



برنامه کاری کمیسیون بانکی کمیته ایرانی ICC :

 

کميسيون شيوه و عملكرد فنون بانکی بين‌المللي كميته ايرانيICC در ارتباط دائم با كميسيون بانکی اتاق بازرگاني بين‌المللي، ضوابط تنظيم شده از طرف آن را به جامعه بانكي كشور معرفي مي‌نمايد. ارتباط كميسيون بانکی با اتاق بازرگاني بين‌المللي صرفاً به معرفي مقررات محدود نشده بلكه به عنوان عضو فعالي در كميسيون بانکی ICC به اظهارنظر در جريان تدوين ضوابط نيز مي‌پردازد و از اين طريق در تنظيم مقررات بين‌المللي تأثيرگذار است؛ به نحوي كه هنگامي كه اتاق بازرگاني بين‌المللي در سال 2007 تصميم به تجديدنظر در مقررات متحدالشكل ضمانت‌نامه‌هاي عندالمطالبه گرفت، دبير كميسيون بانكي ايران يكي از هفت نفري بود كه به عضويت گروه تهيه‌كننده متن انتخاب شد. مقررات مذكور تحت عنوان «URDG 758» پس از تصويب اعضاي كميسيون بانکی كه نمايندگي 120 كشور جهان را دارا بودند، از اول جولاي 2010 اجرايي شد.

 

كميسيون طي فعاليت خود در سال‌هاي متمادي توانسته چهره مثبت و كارشناسانه اي از سيستم بانكي ايران به ICC معرفي كند.

 

اعضاي اين كميسيون كارشناسان زبده بانکی ايران هستند كه تاكنون مقررات بانكي بين‌المللي از جمله اعتبارات اسنادي، برات‌هاي وصولي، مقررات متحدالشكل ضمانت‌نامه‌ها و ... را از پاريس دريافت و ترجمه كرده و سمينارهاي آموزشي متعددي را نيز برگزار نموده‌اند.

 

برنامه های در دست انجام کمیسیون بانکی کمیته ایرانی ICC:

 

- جلسات ماهانه کمیسیون به طور مرتب برگزار خواهد شد. در صورتی که ضرورت ایجاب کند برای برگزاری جلسه فوق‌العاده، برنامه‌ریزی خواهد شد. معمولاً در جلسات، مسائل روز بانکی ایران و نیز اخبار و گزارش‌های کمیسیون بانکی به اطلاع اعضا می‌رسد.

 

- در نظر است همکاری تخصصی با کمیسیون بانکیICC  تقویت شود. امید این است که نماینده بانک‌ها حاضر به همکاری بیشتری باشند. دبير كميسيون در سال گذشته مجدداً در گروه متخصصين ICC انتخاب شد. از طرف ديگر وي به عنوان عضو گروه تهيه متن رهنمود مشترك ICC/Wolfsburg براي مبارزه با جنايات مالي انتخاب شد كه در سال آينده به همكاري در اين موارد ادامه خواهد داد.

 

- از طريق تنظيم دوره‌هاي آموزشي و سمينارها ضوابط جدید که در کمیسیون بانکیICC  تصویب شود، معرفي و آموزش داده خواهد شد.

 

- انتشار ترجمه مقررات Forfeiting (خرید دین) و آراء جديد كميسيون بانكي.

 

- با توجه به تصویب مقررات Forfeiting (خرید دین) و BPO (تعهد پرداخت بانکی)، سمینارهایی برای معرفی مقررات مذکور برگزار خواهد شد.

 

- ترجمه مقررات جديد مصوب به محض دریافت نشریه در برنامه کمیسیون قرار دارد.

 

- آراء رسمی کمیسیون بانکی اتاق بازرگانی بین‌المللی در رابطه با مقررات اعتبار اسنادی، مقررات متحدالشکل وصولی‌ها و ضمانت‌نامه‌های عندالمطالبه ترجمه و منتشر خواهد شد.

 

- در صورتی که اتاق بازرگانی بین‌المللی روش‌های جدید تنظیم‌شده برای مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم را که در راستای توصیه‌های سازمان FATF تهیه شده، اجازه انتشار بدهد؛ موضوع بلافاصله از طریق سمینار به سیستم بانکی معرفی خواهد شد.

 

- با توجه به تصميم متخذه در كارگروه ضمانت‌نامه‌ها، همكاري با حقوق‌دانان (كميسيون حقوقي) براي تكميل پرسشنامه ICC درباره قانون كشور ايران درباره ضمانت‌نامه‌ها در فعاليت سال آينده قرار مي‌گيرد.

 

- برگزاری دوره‌های آموزشی تکمیلی و مقدماتی ابزارهای پرداخت بین‌المللی، ضمانت‌نامه‌ها و مبارزه با جنايات مالي در ادامه برنامه‌های سال گذشته.

 

- همکاری با بانک مرکزی برای معرفی و تأیید مقررات جدید اتاق بازرگانی بین‌المللی و سایر مسائل مبتلا‌به بانکی ادامه خواهد یافت.

 

- اعضاي كميسيون بانكي خواستار هماهنگي بيشتر با كميسيون حقوقي در مورد چگونگي اجراي ضوابط بانكداري بين‌المللي و تطبيق آن با قوانين آمره داخلي مي‌باشند. اين همكاري در صورت تأييد با كميسيون حقوقي در برنامه است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود