امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
06/20 1396

 گروه سایبان - بیمه معلم مسئول بیمه حوادث دانش آموزی و بیمه دانا بیمه شخص ثالث اتوبوس را در حادثه اخیر دانش آموزی صادرکرده بودند. بررسی روند رسیدگی این دو شرکت در پرداخت خسارت این فاجعه گوشه ای از روند مشتری مداری و روند پرداخت خسارت ها را نشان می دهد. در مورداول بیمه معلم سریع دستور رسیدگی به موضوع را داد و شرکت خبر از تشکیل کمیته ای برای بررسی وضعیت داد و خبر تقدیر وزیر آموزش و پرورش از این حرکت بی ثمر و نمایشی در فضای مجازی پخش شد.در خصوص شرکت دیگر که بیمه شخص ثالث اتوبوس را بر عهده داشت ، مدیرعامل شرکت به محل حادثه رفت و ضمن ابراز همدری با خانواده ها بخشی از خسارت ها را پرداخت کرد و بخش دیگر برای بررسی و پیگیری های حقوقی باقی ماند.

جالب تر اینکه جامعه فرهنگیان و دانش آموزان به نوعی ولی نعمتان و سهام داران بیمه معلم هستند، اما این گروه در بیمه دانا چنین جایگاهی به واسطه سهام داری ندارند. حالا چه فرقی دارد شما چند بار جایزه برایان تریسی گرفته باشید و چند بار او را برای سخنرانی برای شبکه فروش دعوت کرده باشید! وقتی نهایت همراهی شما با بیمه گذارانتان آن در در این فاجعه غم بار که هر شخصی به نوعی ابراز همدری کرده در حد ارسال یک پیام باشد!

به هر حال مدیرعامل بیمه دانا چهارشنبه در جمع خانواده های داغدار و حادثه دیده حضور داشته است و ضمن ابراز همدری 50 میلیون تومان به صورت علی الحساب به عنوان خسارت پرداخت کرده است .


ابراهیم تحسیری در این زمینه از پشت میز خود تنها یک پیام داده و تسلیت گفته است و البته تلاش ما برای مصاحبه با وی در این زمینه هم بی پاسخ ماند.

اما ابوالفضل اسفندی مدیر بیمه های خاص شرکت بیمه معلم در گفت و گو با خبرنگار ما در همین زمینه اذعان داشت که ما نسبت به حادثه اخیر به واسطه صدور بیمه حوادث دانش آموزی تعهد داریم اما هنوز پرداختی صورت نگرفته است و در این زمینه منتظر اعلام رسمی آموزش و پرورش هستیم.

وی ادامه داد:  بیمه معلم در این حادثه دو مسئولیت دارد اول اینکه طبق قرارداد نسبت به پرداخت تعهدات و جبران غرامت اقدام کند و دوم اینکه در خارج از چارچوب قرارداد و بر اساس اعلام آموزش و پرورش نسبت به پرداخت خسارت اقدام کند.

اسفندی اضافه کرد که در این زمینه تابع نظرات آموزش و پرورش هستیم و هنوز رسما موردی را برای پرداخت به بیمه معلم اعلام نکرده اند.

وی با بیان اینکه هنوز به صورت عملیاتی وارد گود نشده ایم در پاسخ به این پرسش که بر اساس قرارداد حوادث دانش آموزی بیمه معلم نسبت به پرداخت خسارت ها مسئول است چرا تا به حال پرداختی صورت نگرفته است صورت حساب درمانی هنوز صادر و ارسال نشده است و بیمه معلم آمادگی دارد که بر اساس قرارداد نسبت به پرداخت هزینه های درمان و خسارتهای فوتی و نقص عضو پرداختی داشته باشد.

البته اسفندی این نکته را هم اضافه کرد که حدود 100 میلیون تومان برای پرداخت دانش آموزانی که نقص عضو شده اند هم در نظر گرفته شده است که پرداخت می شود و به شعبه بندرعباس اعلام شده است .

ودر پاسخ به این پرسش که آموزش و پرورش اعلام کرده که برای بیمه حوادث دانش آموزی با شرکت های دیگر وارد مذاکره شده و به نظر می رسد که از عملکرد بیمه معلم رضایت ندارند هم اذعان کرد که طبق قانون وزارت آموزش و پرورش باید از شرکت های دیگر نیز نرخ و شرایط بگیرد و با توجه به اینکه نرخ ها از بیمه مرکزی استعلام می شود تقریبا نرخ شرکت ها یکسان خواهد بود.


مدیر بیمه های خاص شرکت بیمه معلم در پاسخ به این پرسش که جناب عالی تلویحا می فرمایید که این نرخ گیری از سایر شرکت ها نمایشی است نیز اعلام کرد که قانون تکلیف کرده است که نرخ و شرایط تنها از سوی یک شرکت نباشد و بیمه های دیگر هم نرخ اعلام می کند و در نهایت آموزش و پرورش تصمیم گیری نهایی را خواهد کرد.

این موارد در حالی اعلام می شود که بیمه معلم در سال های اخیر به عنوان بیمه گر حوادث دانش آموزی گزارشی را از حق بیمه دریافتی ، خسارت پرداختی و نسبت خسارت این پرتفو اعلام نکرده است.


در حادثه اخیر هم سرعت عمل بیمه معلم از سایر شرکت های درگیر در این خسارت نیز کمتر بود و ظاهرا درگیر بروکراسی اداری شده است ، هرچند که توپ این پرداخت خسارت به زمین آموزش و پرورش پاس داده شد اما اگر پرداخت خسارت را هم جزء چرخه بازاریابی بیاوریم که حتما هست ، این پرداخت خسارت با آموزه های برایان تریسی در زمینه بازاریابی فاصله دارد و به نظر نمی رسد این شرکت از این معلم بازاریابی هم درسی آموخته باشد! بازاریابی را باید حس کرد و عمیقا به آن متعهد بود مفاهیم بازاریابی حسی  و احساسی امروز یکی از عمیق ترین مفاهیم در بنگاه های تجاری است .



پیش از این مدیر بیمه های خاص شرکت بیمه معلم اعلام کرد: با توجه به تفاهم نامه منعقده فیما بین وزارت آموزش و پرورش و شرکت بیمه معلم، کلیه دانش آموزان از تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ لغایت اول مهر ۱۳۹۶ تحت پوشش بیمه حوادث و درمان مازاد بیمه معلم قرار گرفتند.


 بر اساس مفاد تفاهم نامه افراد مشمول این قرارداد به شرح ذیل می باشند.

 کلیه دانش آموزان مدارس دولتی و غیردولتی در مقاطع دبستان، متوسطه اول، دوم و دوره پیش دانشگاهی اعم از روزانه، شبانه، آموزش از راه دور، هنرجویان هنرستان ها، دانش آموزان رشته کاردانش، دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، نوآموزان مهدهای کودک و پیش دبستانی و سواد آموزان نهضت سوادآموزی.

 کارکنان اداری و آموزشی وزارت آموزش و پرورش و افراد تحت تکفل آنها نیز در صورت تمایل می توانند به عضویت این طرح درآیند.

تعهدات قرارداد :

در اثر وقوع هر یک از خطرات تحت پوشش، کلیه بیمه شدگان می توانند از پوشش های زیر بهره مند گردند :

 جبران غرامت فوت ناشی از حادثه در طول ۲۴ ساعت شبانه روز ۷۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال

 جبران غرامت نقص عضو ناشی از حادثه در طول ۲۴ ساعت شبانه روز تا سقف ۱٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ریال ( با توجه به درصد نقص عضو موضوع آیین نامه۸۴)

 جبران هزینه های درمانی و سرپایی ناشی از هر حادثه درطول ۲۴ ساعت شبانه روز تا سقف ۱۵٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال

 جبران هزینه اعمال جراحی ناشی از بیماری ۶٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال

 هزینه پیوند کلیه ۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال

 هزینه کاشت حلزون ۱۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال

علاوه بر پوشش های فوق چنانچه حادثه ای در داخل مدرسه و یا سایر اماکن متعلق به آموزش و پرورش و اردوهای دانش آموزی و راهیان نور روی دهد که براساس رای مراجع قضایی مسئولیت آن متوجه مدیر و یا یکی از عوامل آموزش و پرورش باشد شرکت بیمه معلم متعهد است خسارت وارده را به شرح ذیل پرداخت نماید.

 غرامت فوت ناشی از حادثه دیه کامل

 غرامت نقص عضو ناشی از حادثه تا سقف دیه کامل ( باتوجه به میزان نقص عضو)

 هزینه های درمانی ناشی از حادثه تا سقف ۱۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال

همچنین با توجه به پیش بینی های بعمل آمده مقرر است علاوه بر پوشش های ذیل بخشی از هزینه های درمانی بیمه شدگان مبتلا به بیمار ی های صعب العلاج و پرهزینه نیز از محل این قرارداد تامین شود.

هریک از بیمه شدگان در هنگام بروز حوادث یا بیماری های تحت پوشش می بایست به مدرسه و یا اداره مربوط مراجعه و فرم شماره ۵ که به تایید مدیر مدرسه و یا اداره رسیده باشد را اخذ و به همراه سایر مدارک و مستندات که در فرم مذکور قید گردیده به نمایندگی یا شعبه بیمه معلم طرف قرارداد ارسال تا نسبت به واریز مبلغ خسارت به حساب آنان اقدام گردد.

ضمنا جهت اطلاع دانش آموزان و اولیاء محترم آنان از پوشش های این قرارداد در سال تحصیلی جاری برای کلیه بیمه شدگان کارت بیمه صادر گردیده که توسط مدارس در اختیار دانش آموزان قرارخواهد گرفت.

شایان ذکر است که حق بیمه سالانه هریک از دانش آموزان و فرهنگیان تحت پوشش ۷۵۰۰۰ ریال می باشد.

مدیران مدارس و اولیاء محترم دانش آموزان و فرهنگیان عزیز می توانند جهت اطلاع از جزئیات قرارداد به سایت شرکت بیمه معلم به آدرس www.mic.co.ir مراجعه نمایند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود