امروز: یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
12/18 1392

ایران و جهان - شورای عالی بیمه در جلسه ۲۴ بهمن سال جاری وضعیت مالیُ،جانی و شبکه فروش شرکت بیمه توسعه را بررسی و مطابق با ماده ۲۸قانون اصلاح قانون بيمه اجباري مسووليت مدني دارندگان وسايل نقليه موتوري زميني در مقابل شخص ثالث مصوب ۱۳۷۸و در اجراي قانون تاسيس بيمه مركزي ايران و بيمه گري مصوب کرد شركت بيمه توسعه از ابتداي بهمن سال جاري اجازه صدور بيمه نامه جديد و تمديد بيمه نامه قبلي در رشته بيمه اجباري مسووليت مدني دارندگان وسايل نقليه موتوري زميني در مقابل شخص ثالث را ندارد. این در حالی است که صدور الحاقيه احتمالي براي بيمه نامه هاي صادره قبلي و معتبر براي افزايش پوشش بيمه نامه و صدور بيمه نامه المثني را از اين مصوبه استثنا كرده است.
در بند ب این صورت جلسه آمده است شرکت به منظور ایفای تعهد معوق خود نسبت به بیمه گذاران منابع مالی لازم را از محل سپرده های بانکی و فروش سهام و یا منابع دیگر فراهم و نسبت به پرداخت خسارت ها اقدام کند.
از اين مصوبه شركت بيمه توسعه موظف شده كه عوارض قانوني مصوب قانون برنامه، قوانين بودجه سنواتي و قانون اصلاح قانون بيمه اجباري مسووليت مدني دارندگان وسايل نقليه موتوري زميني در مقابل شخص ثالث را كه تاكنون پرداخت نكرده است به حسابهاي مربوط واريز كند.

همچنین بیمه توسعه موظف است خسارت جانی معوق بیمه گذارانی که پرونده های آنها در شعب سراسر کشور رسیدگی و نهایی شده است از جمله خسارات ۱۴۷۰۷ پرونده را پرداخت کند.

شوراي عالي بيمه در اين مصوبه شركت بيمه توسعه را ملزم كرده كه حداكثر ظرف دو هفته برنامه خود براي ترميم وضعيت مالي و افزايش سرمايه را به بيمه مركزي ارسال كرده و اين افزايش سرمايه را بصورت نقدي و حداكثر تا پايان سال ۱۳۹۲تامين و پرداخت كند.
شرکت بیمه توسعه موظف شده افراد واجد شرایط را برای تصدی پست های مدیران فنی به بیمه مرکزی معرفی کند در غیر این صورت پروانه فعالیت رشته های فاقد مدیر فنی تعلیق می شود. 
علاوه براين موارد شركت بيمه توسعه تا اطلاع ثانوي اجازه پذيرش نمايندگان بيمه اي جديد را نيز ندارد و بیمه مرکزی موظف به ارایه گزارش در زمینه بند الف به شورای عالی بیمه است.

اما بیمه مرکزی در حالی باید به شورا گزارش دهد که بیمه توسعه در این مدت با شکایت به دیوان عدالت اداری و دریافت رای موافق توانسته صدور بیمه شخص ثالث را از سر گیرد. در پی پیگیری خبرنگار ما از نمایندگان شماره ۱۷۹ ،۴۵۷و۱۹۷۳ بیمه توسعه در تهران این نمایندگان اظهار داشتند که سایت برای صدور شخص ثالث همچنان باز است . این در حالی است که بیمه مرکزی از سر گیری مجدد صدور این بیمه نامه را برای این شرکت مجاز نمی داند و اطلاعیه قبلی بیمه مرکزی در این زمینه پا بر جا است.
بنابراین به نظر می رسد علی رغم اولتیماتوم بیمه مرکزی به این شرکت بیمه مدیریت جدید بیمه توسعه قصد متابعت از دستورالعمل های بیمه مرکزی را ندارد و در اولین قدم نواختن سازناکوکی را با بیمه مرکزی آغاز کرده است این در حالی است که صلاحیت وی به تازگی به تایید بیمه مرکزی رسیده است.
هرچند که بیمه مرکزی در سال های اخیر در مواجه با تخلفات آتیه سازان حافظ ناکام مانده بود اما این تقریبا از موارد نایاب عدم تبعیت شرکت های بیمه از بیمه مرکزی است .پیگیری خبرنگار ما از بیمه مرکزی حاکی از آن است که تا بنابر اعلام جلسه ۲۴ بهمن شورای عالی بیمه در جلسه ای که احتمالا در هفته جاری برگزار خواهد شد در این خصوص تصمیم می گیرد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود