امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
03/12 1393

ایران و جهان - بيمه‌ مركزي به منظور تقويت نظارت مالي بر شركت هاي بيمه و ارتقاي جايگاه حسابرسان و بازرسان اين شركت ها، عملكرد موسسات حسابرسي هر يك از شركت هاي بيمه را ارزيابي كرده است. 




به گزارش ایران و جهان بیمه مرکزی در حالی به منظور تقویت نطارت مالی بر شرکت های بیمه عملکرد موسسات حسابرسی و گزارشات آنها را مورد بررسی قرارداده است که به تازگی دستورالعملی مبنی بر بازبینی عملکرد شرکت ها در حوزه شناسایی سود نیز صادر شده است .
بر این اساس در فصل مجامع شرکت های بیمه سودهای غیر واقعی شناسایی کرده اند که در این رابطه بیمه مرکزی دستور بازبینی حساب ها را نیز صادر کرده است .
همچنین بیمه مرکزی گزارشات و اظهار نظر هر يك از موسسات حسابرسي در خصوص صورت هاي مالي سال گذشته مورد بررسي و ارزيابي قرار گرفت و به موسسات حسابرسي كه موارد مهم تخلف از قوانين و مقررات بيمه اي را در گزارشات خود منعكس نكرده اند، تذكر لازم داده شد. 
گفتني است بيمه‌ مركزي در نظر دارد از سال جاري چنانچه در گزارشات حسابرسي صورت هاي مالي شركت هاي بيمه مغايرت هاي جدي مشاهده نمايد ضمن انعكاس مراتب به مراجع قانوني ذيربط، در تائيد صلاحيت موسسه حسابرسي مربوط نيز تجديد نظر كند.
شایان ذکر است که در روزهای گذشته برخی شرکت های بیمه مجامع خود را برگزار کرده اند .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود