امروز: شنبه، 8 اردیبهشت 1403
03/9 1396

گروه سایبان - در پی انتشار نامه بیمه کارآفرین در فضای مجازی مبنی بر اعلام سود 2 درصدی مشارکت در منافع برای همه بیمه گذاران بیمه های عمر و سرمایه گذاری تا پایان سال 1394 یکی از کارگزاران در دفاع از حقوق بیمه گذاران نامه ای را به رئیس کل بیمه مرکزی ارسال کرد.


پوریا نوروزکرمانشاهی، کارگزاربیمه و عضو انجمن حرفه ای در نامه ای به عبدالناصر همتی رئیس کل بیمه مرکزی که نسخه ای از آن به دست رازپول رسید در واکنش به اعلام سود 2 درصدی مشارکت در منافع برای همه بیمه گذاران بیمه های عمر و سرمایه گذاری تا پایان سال 1394 بیمه کارآفرین نکاتی را متذکر شد. در ادامه رازپول عین نامه ارسالی را منتشر می کند:

جناب آقای دکتر همتی
ریاست محترم بیمه مرکزی ج.ا.ا
ضمن تبریک ماه رمضان و آرزوی برکات فراوان در این ماه مهمانی برای شما، در روزهای اخیر احتمالا از خبر اعلام سود مشارکت در منافع  شرکت بیمه کارآفرین مطلع شده اید . چند نکته که شاید کمتر مورد توجه خبرنگاران قرار گرفته در خصوص این خبر وجود دارد که قطعا بیمه مرکزی در جریان آنها قرار داشته و عکس العمل مناسب را نشان داده است. این موارد به اختصار عبارت انداز:


1)  عدم اعلام به موقع سود مشارکت سال 94 مطابق تبصره ی 2 ماده 12 آیین نامه 68 و تضییع حقوق بیمه گذارانی که از ادامه بیمه نامه در سال 1395 انصراف داده اند.

2)  تفکیک سود مشارکت و دوگانگی میان بیمه گذاران قدیم و جدید هر چند می تواند اسناد مالی مورد تایید بیمه مرکزی را ارائه کرد ولی دیدگاه مشتریان قدیم و با فرهنگ بیمه، در خصوص ضعف شرکت در سرمایه گذاری پول های قدیم و جدید را نمی شود توجیه کرد.

3)  دریافت سود 23 درصد  در وام های پرداختی برای کلیه بیمه گذاران. که اگر شرکت قصد تفکیک سرمایه های قدیم و جدید را داشته چرا سودهای گرفته شده مطابق همین تقسیم بندی از مشتریان قدیم کمتر گرفته نشده.

٤) کم یا زیاد بودن سود شرکت ها تابعی از نوع سرمایه گذاری آنها هست ولی سوال اینجاست که آیا هزینه های انجام شده در شرکت کارآفرین بیشتر از سایر شرکت ها است که در بازار بهتر سود کمتری از شرکت هایی که بیمه مرکزی تایید کرد است (مانند بیمه ایران ) بدست آورده؟

تناقض گویی در مطالب و بحث ها باعث نگرانی جمع عمده ای از بیمه گذاران ، نمایندگان و کارگزاران گردیده است. این روند می تواند بر فروش و میلیون ها بیمه نامه عمر شرکت کارآفرین و سایر شرکت ها تاثیر منفی گذاشته و در نیل به هدف والای شما و صنعت بیمه در ترویج فرهنگ بیمه عمر و افزایش ضریب نفوذ بیمه های عمر مانع ایجاد نماید.

به عنوان عضو کوچکی از این صنعت عظیم از شما تقاضا دارم با ورود به این موضوع و دفاع از حقوق بیمه گذاران قدیم و بیت المال، همچون گذشته مرهمی باشید بر زخم های صنعت بیمه ...

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود