امروز: یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
02/8 1393

ایران و جهان - او که پیش از این عضو هیات مدیره بیمه ایران بوده است با مصوبه مجمع عمومي مدیر عامل صندوق تأمين خسارت هاي بدني شد.

به گزارش ایران و جهان ، علی جباری که با حکم سید شمس الدین حسینی وزیراموراقتصاد و دارایی در دی ماه 1390 به عضویت هیات مدیره و معاون اداری و مالی شرکت سهامی بیمه ایران شد، امروز بر اساس مصوبه مورخ ۳/اردیبهشت/۹۳ مجمع عمومي صندوق تأمين خسارت هاي بدني و در اجراي ماده ۱۰ قانون اصلاح بيمه اجباري مسئوليت مدني دارندگان وسيله نقليه موتوري زميني در مقابل شخص ثالث به عنوان مدير صندوق تأمين خسارت هاي بدني منصوب و معرفي شد. 

علي جباري كارشناس ارشد مالي است .وی پیش از این با حکم طیب نیا از ترکیب هیات مدیره بیمه ایران کنار گذاشته شده بود .وی در مراسم معارفه خود اذعان داشته است که حدود 20 سال در بیمه ایران فعالیت کرده و کار در این شرکت را از کارشناسی آغاز کرده است .

پیش از این "رضا جعفري" مدير مدير صندوق تامين خسارت هاي بدني بود .

در مراسم تودیع وی ، محمد ابراهيم امين رئیس کل بیمه مرکزی با ابراز رضايت از موفقيت هاي اين صندوق در جذب منابع و هدايت سرمايه ها گفت: خوشبختانه مدير جديد اين صندوق با سير تطور قوانين و كاركرد چنين نهادهايي آشنايي دارد و به درستي از مباني مطالعاتي و فلسفه شكل گيري چنين نهادها و مجموعه هايي در دنيا با خبر است و از استانداردها، قوانين و مقررات آن نيز اطلاع كافي دارد و در اين راستا به شكلي حرفه اي مديريت خواهند كرد.

امين افزود: خوشبختانه منابع صندوق نيز كه از محل حق بيمه شخص ثالث شركت هاي بيمه دريافت شده مازاد بر تعهدات سالانه بود و اگر اين منابع به درستي مديريت شود، پشتوانه صندوق را براي انجام وظايف اصلي و همچنين حمايت از شركت هاي بيمه اي آسيب ديده محكمتر مي كند.

وي اظهار داشت:آنچه اهميت وي�?ه اي دارد اين است كه نهادها و سازمان هايي كه در كشور تشكيل شده و پا گرفته اند از مسير اصلي مسئوليت ها و ماموريت ها منحرف نشوند و اجازه بدهيم در چارچوب حدود و قلمرو وظايف خود حركت كنند و مسائل با هم خلط نشوند. منابع اين صندوق هم متعلق به بيمه گذاران و شركت هاي بيمه است و بايد در چرخة تكميل عملكرد صنعت بيمه به كار گرفته شود.

رييس كل بيمه مركزي با ارائه آماري از حوادث ناشي از تصادفات رانندگي در ده سال گذشته، اظهار داشت: مردم بايد بدانند در اين بازه زماني صنعت بيمه، غرامت ۲۵۰۰۰۰ كشته و سه ميليون مجروح و معلول را پرداخت كرده كه شايد فراتر از خسارات انساني جنگ تحميلي است و اين در حالي است كه اين صنعت با بي مهري هايي نيز روبرو بوده و منابع آن گاه مورد استفاده هاي غير تخصصي و نامرتبط قرار گرفته است اما بدون ادعا به نظام، مردم و ميهن اسلامي خدمت كرده است.

امين با اشاره به اين نكته كه صندوق در سال گذشته چهار هزار ميليارد ريال خسارت جرحي و فوتي پرداخت كرده است، افزود: اين مبلغ علاوه بر خساراتي است كه از سوي شركت هاي بيمه پرداخت شده است و مهمتر از همه اينها اطمينان بخشي به جامعه ايراني است و اين نكته كه مردم بدانند هر كجا، به هر دليل و در هر شرايطي در حوادث رانندگي دچار آسيب شدند مجموعه صنعت بيمه و اين صندوق از آنان حمايت خواهد كرد كه اين نوع حمايت انصافاً در دنيا كم نظير است و دستاورد بزرگي به شمار مي آيد.

وی اعلام اين مطلب که منابع صندوق تامين خسارت هاي بدني متعلق به بيمه گذاران است، خاطر نشان كرد: اين منابع بايد در راستاي تكميل فعاليت هاي بيمه گري در حوزه مسئوليت هاي مدني حوادث رانندگي هزينه شود اما از آنجا كه هر فعاليتي در كنار هدف اصلي خود، محصولات فرعي هم دارد كه اگر درك درستي از آن نداشته باشيم يا سليقه شخصي خود را در اين ميان حاكم كنيم ، آن محصولات به عنوان يك اصل تلقي مي شود و از هدف اصلي منحرف مي شويم.

امين افزود: بايد اين حقيقت را درك كنيم كه وظيفه صندوق، حمايت از مجرمان نيست و تنها بايد از كساني حمايت كند كه به واسطه تخلف و عدم رعايت قانون توسط متخلفان مقتول و مصدوم شده و بي پناه مانده اند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود