امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
02/31 1393

ایران و جهان- بیمه سامان در آستانه برگزاری مجمع سالانه 92، سود هر سهم را 8  درصد کاهش داد و اعلام کرد که این شرکت برای اولین بار خسارت بیمه آتش سوزی پرداخت کرده است.

به گزارش ایران و جهان، شرکت بیمه سامان پرداخت مبلغ 35میلیارد ریالی بیمه آتش سوزی و افزایش هزینه های عمومی و اداری را از عوامل تاثیرگذار کاهش سود هر سهم عنوان کرده است.
شایان ذکر است که این شرکت در اخبار مندرج در سایت خود آورده است که بدنبال وقوع آتش سوزی در توسعه صنایع شیلاتی میلاتون جنوب، شرکت بیمه سامان کل مبلغ خسارت معادل 17 میلیارد و 788 میلیون و 972 هزارو 114 ریال را فقط به اين شرکت پرداخت کرده است .


بیمه سامان افزایش نرخ دیه در سال جاری را موجب افزایش هزینه های خسارت پرداختی به میزان 15درصد نسبت به پیش بینی تعدیل شده سال 92اعلام کرده و اضافه می کند براساس آئین نامه شماره 58.2مصوب شورای عالی بیمه مبنی بر "اعمال درصد افزایش اعلام شده نرخ دیه برای دوره بعد در خسارت معوق رشه بیمه شخص ثالث، مورد عمل قرار گیرد"، افزایش نرخ دیه افزایش خسارت معوق مورد محاسبه سال 92 را موجب شده است.

در سال 92 این شرکت با خسارت رشته بیمه آتش سوزی برای اولین بار به مبلغ 35میلیارد ریال مواجه شده است. یک مقام آگاه در این خصوص به ایران و جهان گفت: این مبلغ بیشتر از پیش بینی شرکت برای این رشته بیمه ای بود چنانچه برای بیمه آتش سوزی، مبالغ هنگفتی نیز پیش بینی نمی شود اما این رقم در سال گذشته، توانست سود هر سهم شرکت را متاثر کند.

افزایش هزینه های عمومی اداری بیمه سامان از دیگر دلایل کاهش سود هر سهم گزارش شده است، این هزینه‌ها در گزارش مالی شرکت به میزان 14درصد افزایش نشان می دهد که این افزایش ناشی از افزایش پرسنل و پرداخت کارانه به کارکنان و هزینه های بازاریابی و فروش مستقیم و بدون واسطه توسط شرکت عنوان شده است.

بیمه سامان پیش بینی کرده مبلغ 368ریال سود برای هر سهم 93 بسازد. این شرکت هزینه خسارت پرداختی را برای سال مالی 93مبلغ یک هزار و 570میلیارد و 375 میلیون ریال پیش بینی کرده است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود