امروز: شنبه، 29 اردیبهشت 1403
03/25 1393

ایران و جهان - مدیر بیمه ایران استان گیلان با اشاره به پرداخت خسارت ۵ میلیارد  تومانی به مردم ناشی از برف سال گذشته از برنامه‌ریزی برای افزایش سهم بیمه‌های عمر در این استان خبر داد.



به گزارش خبرنگار ایران و جهان ،رضا وثوق در نشست با خبرنگاران در خصوص معضلات شخص ثالث در این شهر می گوید که استان گیلان با داشتن راه‌های فرعی غیر استاندارد در بین 3 استان اول از نظر میزان خسارت‌های بیمه شخص ثالث است.

مدیر بیمه ایران استان گیلان با اشاره به اینکه حجم بالای خودرو و راه‌های مواصلاتی نامناسب این استان را به استانی پرخطر از نظر بیمه‌ای تبدیل کرده است، افزود : این در حالی است که مرکز پرداخت خسارت این شهر با پرداخت خسارت های کمتر از 5 میلیون تومان در زمان مراجعه با تشکیل پرونده سعی دارد که روند پرداخت خسارت ها را تسریع کند . وی با اشاره به اینکه ترافیک شهری و همچنین تعداد تصادفات که گاها در روز به 50 فقره می رسد سبب شده که مرکز پرداخت خسارت در واحدی مجهز و در نزدیکی شهر دایر شود افزود که بیمه ایران با تشکیل پرونده و بازرسی های ارزیابان خسارت از تصادفات تلاش دارد در حداقل زمان خسارت ها را بپردازد.
وثوق در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سال گذشته حوادث طبیعی زیادی مانند سیل و بارش شدید برف در این استان باعث خسارت‌های فراوان شد، اضافه کرد: این شرکت بر اساس وظیفه ذاتی خود به خسارت‌های ناشی از بارش برف شدید در اسفند سال گذشته رسیدگی کرد و مبلغ 5 میلیارد تومان بابت جبران خسارات برف به مردم پرداخت کرد.

وی با اشاره به اینکه حق بیمه تولیدی بیمه ایران در استان گیلان سال گذشته یک هزار و 600 میلیارد تومان بوده است گفت: در سال 92 یک هزار و 400 میلیارد تومان پرداخت خسارت داشته‌ایم که بیشترین خسارت‌ها مربوط به رشته شخص ثالث و درمان بوده است.

وثوق در مورد ترکیب پرتفوی بیمه ایران این استان گفت: 47 درصد پرتفوی مربوط به رشته شخص ثالث است و ضریب خسارت آن 79 درصد است.

وی افزود : این استان تا سال 86 جزء استان‌های زیان‌ده برای شرکت بیمه ایران بود که با برنامه‌ریزی‌ انجام شده و جلسات با نهادهایی مثل قوه قضائیه و نیروی انتظامی ،هم‌اکنون وضعیت بهتر و جزء استان‌های سود‌ده هستیم.
مدیر بیمه ایران استان گیلان با اشاره به سهم کم بیمه‌های عمر در ترکیب بیمه‌ای این مجموعه در استان گیلان گفت: در سال قبل تنها 5 هزار و 500 نفر در این استان تحت پوشش بیمه عمر قرار گرفتند.

وی در مورد اقدامات این مجموعه برای افزایش سهم بیمه‌های عمر گفت: امسال قرار است آموزش و بازار‌یابی بیمه‌های عمر در دستور کار قرار گیرد تا نمایندگان فروش در این رشته مهم بیشتر فعال شوند.

وثوق با تاکید بر اهمیت و ضرورت فرهنگ‌سازی بیمه در میان اقشار مختلف مردم گفت: بیمه ایران تمام تلاش خود را برای خدمت‌رسانی مطلوب به اقشار مختلف جامعه و فرهنگیان انجام می‌دهد.
مدیر بیمه ها ایران در استان گیلان در پاسخ به پرسش خبرنگار ایران و جهان در خصوص اینکه حضور امرللهی چه تغییراتی را در شرکت ایجاد کرده است افزود که بیمه ایران در سال های اخیر مدیریت های مختلفی تجربه کرده است . وی در تکمیل سخنان این بخش اضافه کرد که در زمان مدیریت سید محمد عباس زادگان تاکید شرکت بر آموزش بود . جواد سهامیان مدیر عامل سابق شرکت نیز بر جذب پرتفوی تاکید فراوانی داشت و محمود امراللهی مدیریت فعلی معتقد است که بیمه ایران بنگاه اقتصادی است که باید سودده باشد .
وثوق در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ما مبنی بر اینکه بیمه ایران شرکت دولتی است و بحث سوددهی در شرکت های دولتی چندان مطرح نیست اضافه کرد که بیمه ایران به عنوان بنگاه دولتی در سال های اخیر خودگردان بوده و بودجه ای دریافت نکرده است.
 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آتش سوزی به عنوان ریسک قابل اهمیت در این منطقه افزود که متاسفانه کهولت تجهیزات نیرو خصوصا سیم های برق در سال های اخیر سبب آتش سوزی در این منطقه است .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود