امروز: پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
09/3 1393

ایران و جهان - بیمه پارسیان صورت های مالی را اصلاح کرد و و در بازنگری جدید با سرمایه 2هزار میلیارد ریال، سود هر سهم را برای امسال مبلغ 4099ریال پیش بینی کرد و تا پایان تابستان امسال با تحقق 167 ریال از این میزان، 40 درصد از پیش بینی ها را پوشش دهد.

به گزارش ایران و جهان ،سالنامه آماری صنعت بیمه کشور نشان می دهد که شرکت بیمه پارسیان با رشد 37درصدی نسبت به سال 1391 و با تولید 863 میلیارد تومان حق بیمه در سال 1392 سهم 5.33درصدی در بازار بیمه کشور داشته است و توانسته در بازار بیمه های خصوصی رتبه چهارم را از این حیث کسب کند.
حق بیمه تولیدی صنعت بیمه در استانهای مختلف نشان می دهد که بیمه پارسیان نه تنها بازار تهران را توانسته با تولید حق بیمه تکان دهد بلکه با فروش بیمه نامه در استانهای اصفهان،البرز،بوشهر،خراسان رضوی،خراسان شمالی،زنجان،فارس،قم،کردستان،کرمان،کرمانشاه،گلستان،گیلان،لرستان،مازندران،یزد،همدان موفق تر عمل کند .هرچند که در استانی مانند هرمزگان نیز بخشی از بازار را واگذار کرده است .وضعیت این شرکت نشان می دهد که در سال گذشته تولید حق بیمه در رشته های باربری،کشتیو خصوصا هواپیما از رشد قابل ملاحظه ای برخوردار بوده است .همچنین پرتفوی شرکت نشان می دهد که تولید حق بیمه در رشته نفت و انر�?ی نیز با رشد همراه بوده است .
به هر حال بیمه پارسیان که در سال 1392 توانسته ضریب خسارت خود را حدود 10 درصد کاهش دهدبا 2148 نمایندگی و 59 شعبه بالغ بر یک هزارو 433 میلیارد تومان دارایی دارد . این شرکت توانسته از محل سرمایه گذاری ذخایر فنی حدود 30 میلیارد تومان درآمد کسب کند و با سود86 میلیارد تومانی و بازده سرمایه گذاری 14.3 درصدی سال گذشته را به پایان ببرد.
پارسیان در شش ماهه 1393
اما بیمه پارسیان در شش ماهه سال جاری مبلغ 161 ریال سود هر سهم را از فعالیت های بیمه ای به دست آورده و 6 ریال را از غیرعملیاتی کسب کرده است.

این شرکت در رتبه بندی منتشر شده از نظر کیفیت افشای اطلاعات و اطلاع رسانی مناسب در میان 300 شرکت بورسی توانسته رتبه 125 را به دست آورد، این شرکت پیش از این با سرمایه یک هزار و 562 میلیارد ریال، سود هر سهم را در نیمه نخست سال مبلغ 211ریال اعلام و پیش بینی سود هر سهم را برای سال مالی جاری را مبلغ 471 ریال عنوان کرده بود.

ین شرکت در بهار و تابستان 5هزار و 740میلیارد و 410میلیون ریال حق بیمه صادر کرد و 59 درصد پیش بینی ها را پوشش داد.

به هر حال بیمه پارسیان که بنابر آخرین آمارهای بیمه مرکزی در زمینه ظرفيت مجاز نگهداري ريسك بر مبناي اطلاعات آخرين صورتهاي مالي مصوب شركتهاي بيمه می تواند ۱,۰۹۴,۰۸۵ میلیون ریال ریسک نگه داری کند بنابر اطلاعات جدید در نیمه نخست سال، مبلغ 368میلیارد و 263 میلیون ریال از عملیات بیمه ای به دست آورد و به پوشش 65درصدی دست یافته است.

ین شرکت بیمه ای از معاملات سهام شرکت های سرمایه گذاری پردیس، نفت و گاز پتروشیمی تامین، تجارت الکترونیک پارسیان و نفت ایرانول در نیمه نخست سال، سود به دست آورد .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود