امروز: یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
09/12 1393

گروه سایبان- رییس کل بیمه مرکزی در مورد بیمه ایران و نحوه انتخاب مدیرانش گفت: مديران بیمه ایران از سوي وزير اقتصاد معرفي مي شوند.

رئيس كل بيمه مركزي با بيان اينكه تعداد شركت هاي مورد نياز صنعت بيمه به مقوله ريسك ها و تقاضا براي خدمات بيمه اي اشاره دارد گفت: اصول بيمه اي حكم مي كند ريسك ها بايد در بازار بين المللي توزيع شود.

وي با بيان اينكه سرمايه و صلاحيت موسسان متقاضي و تاسيس شركت و مديران از جمله مواردي است كه در راه اندازي شركت ها مورد بررسي قرار مي گيرد اذعان كرد كه در پ�?وهشي كه در پ�?وهشكده بيمه انجام شده بيش از ٥٠ شركت بيمه نياز است اما كيفيت و حجم اين شركت ها مي تواند متفاوت باشد و بنابراين اين تعداد الزام نيست و بايد بررسي شود چقدر تخصص و سرمايه مورد نياز است.

وي بابيان اينكه بيمه مركزي به لحاظ مقرراتي كنترلي در نحوه انتصاب مديران بيمه ايران ندارد تصريح كرد كه مديران بيمه ايران از سوي وزير اقتصاد معرفي مي شوند و از نظر بيمه مركزي فقط عملكرد شركت را به لحاظ تطابق با ائين نامه بررسي مي كند. وي البته به اين نكته اشاره كرد كه بيمه مركزي در اين زمينه طرحي را اماده كرده است تا از اين نظر فرقي بين بيمه هاي دولتي و خصوصي نباشد.


وی در ادامه در مورد انتخاب مدیران بیمه ایران، گفت: بیمه مرکزی دخالتی در انتصاب مدیران در بیمه ایران ندارد و فقط در بیمه‌گری، نرخ‌شکنی و فعالیت این شرکت و جلوگیری از جامپینگ و رعایت مقررات می‌کند.

امین در مورد زیان انباشته بیمه ایران تصريح كرد: زيان در بيمه گري امري طبيعي است و به مفهوم ورشكستگي نيست. البته زيان بيمه ايران مربوط به سال گذشته است.

امین با اشاره به فعالیت 29 شرکت بیمه در بازار بیمه‌ای کشور، گفت: فعالیت این تعداد شرکت بیمه در بازار، امکان آزادی به مصرف‌کننده را می‌دهد و تفاوت محصولات نیز در همین بخش مشخص می‌گردد. هر بیمه‌گری برای پاسخگو بودن و مشتری‌مدار بودن باید به لحاظ توانگری مالی، توانگر باشد که بیمه مرکزی نظارت در این زمینه را بر عهده دارد. بر این اساس بیمه مرکزی به این موضوع توانگری شرکت‌های بیمه نظارت می‌کند. علاوه بر آن احراز صلاحیت مدیران کلیدی صنعت بیمه را عهده‌دار است.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران با انتقاد از حساب‌سازی برخی شرکت‌های بیمه، گفت: بیمه مرکزی کوچک‌ترین اغماضی در مورد حسابرسی شرکت‌های بیمه نمی‌کند و آن را اعلام عمومی می‌نماید. بیمه مرکزی با انتشار اطلاعات، شفاف‌سازی و برخورد نظارتی جریمه در بازار اقدام می‌کند و به وضعیت شرکت‌هایی که نرخ‌شکنی می‌کنند و حقوق بیمه‌گذاران را زیر پا می‌گذارند، رسیدگی می‌کند. در عین حال به تمام شکایت‌های واصله ظرف یک ماه پاسخ قاطع می‌دهد.

وی با اعلام اینکه درها برای ورود شرکت بیمه جدید بسته نشده است و هر کس تقاضایی دارد، می‌تواند ارائه کند که پس از احراز صلاحیت، مجوز به آنها داده می‌شود، یکی از مشکلات مهم در این صنعت را بحث خروج دانست و گفت: در ایران قوانین محکمی در مورد ورشکستگی شرکت‌های بیمه نداریم و اگر مرگ شرکت‌های بیمه فرا برسد، آنها نمی‌میرند بلکه با تزریق، یارانه و دوپینگ، به حیات ادامه می‌دهند. همانطور که ورود به صنعت بیمه ساده است، باید خروج هم ساده باشد تا اگر شرکتی نتوانست ادامه حیات دهد، مشکلاتش گریبان جامعه را نگیرد

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود