امروز: دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
10/8 1393

ایران و جهان - يكي از وظايف بيمه مركزي تنظيم امور نمايندگي بيمه در چارچوب  مقررات و نظارت بر شبكه فروش بيمه است و يكي از سياست هاي بيمه مركزي در دوره جديد ساماندهي و پالايش شبكه فروش بيمه اعلام شد كه از به طور جدي از نيمه دوم سال ۱۳۹۲ در دستور كار قرار گرفت .


به گزارش ایران و جهان،در اين راستا ابتدا با بهره­گيري از فن آوري اطلاعات و ارتباطات با همكاري شركتهاي بيمه مشخصات نمايندگان بيمه در سامانه نظارت و هدايت الكترونيكي بيمه ( سنهاب) ثبت و مغايرت هاي عملكردي احصاء و در جلسات متعدد با مديران شركتهاي بيمه بررسي و كدهاي نمايندگي خارج از ضوابط و مقررات شناسايي و اقدامات نظارتي اعمال شد.

بر اساس بررسي هاي صورت گرفته تا پايان آذر ماه سال جاري تعداد، ۶۰۰۸۶ كد نمايندگي در سيستم­هاي بيمه­گري شركتهاي بيمه شناسايي شدكه از اين تعداد، ۴۹۷۱۷ نماينده( شامل: ۳۴۸۴۰ نماينده فعال، ۱۰۳۴۱ نماينده ثبت نام نشده ، ۲۵۵۸ نماينده تعليقي، ۲۴۵ نماينده در مرخصي و تعداد ۵۸۶۸ كد نيز در مرحله تكميل دلايل اشكال در ثبت نام) بودند. تعداد۶۲۳۴كد نمايندگي در فرآيند ثبت اطلاعات و مشخصات قراردارند و همچنان بلاتكليف و احراز هويت نشده اند كه موضوع در دست پيگيري قراردارد.

لازم به ذكراست كه در اين طرح بيش از صد شخص داراي مجوز نمايندگي از دو ياچندشركت بيمه شناسايي شده است در حالي كه طبق مقررات ، اخذ بيش از يك مجوز نمايندگي براي يك شخص ممنوع است.

از ابتداي سال ۱۳۹۳ بيمه مركزي جذب نمايندگان جديد توسط شركتهاي بيمه را منوط به ثبت و تكميل اطلاعات نمايندگان بيمه كرده است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود