امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
01/24 1394

ایران و جهان - اعضای هیات مدیره بیمه پاسارگاد با تغییراتی سال جدید را آغاز کرد .

به گزارش ایران و جهان،اعضای هیات مدیره بیمه پاسارگاد به تازگی دچار تغییراتی شده است . بر این اساس همچنان مجید قاسمی به نمایندگی از بانک پاسارگاد رئیس هیات مدیره است و معصوم ضمیری نیز مدیر عامل و نائب رئیس این شرکت .
اما گویا شركت تامين مسكن گروه مالي پاسارگاد با نمايندگي اسعد نيازمند از ترکیب هیات مدیره خارج شده است .به ترتیب اعضای جدید هیات مدیره را احمد شفيعي هنجني(غیر موظف و دارای مدرک تحصیلی لیسانس بیمه) ابوالقاسم دباغ ( موظف و دارای مدرک تحصیلی لیسانس بیمه)پیروز باستانی (موظف و دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس حسابداری ) تشکیل می دهند.


پیش از این این شرکت اعلام کرده بود در نظر دارد در سال مالی 94 مبلغ 10 هزار و 359میلیارد ریال حق بیمه صادر کند و البته با کسر ذخایر حق بیمه، مبلغ 6هزار و 844میلیارد ریال درآمد حق بیمه به دست آورد.

بیمه پاسارگاد در ترسیم افق 94 میلغ 557ریال سود برای هر سهم کنار گذاشته که این میزان افزایش 20درصدی نسبت به سال 93 را نشان می دهد.

بیمه پاسارگاد بیش از 3هزار میلیارد ریال برای پرداخت خسارت در سال مالی 94 در نظر گرفته و این مبلغ را نسبت به 93 به میزان 41درصد افزایش داده است.

سیاست این شرکت در بخش سرمایه گذاری ها قابل تامل است، بیمه پاسارگاد قرار است در مجموع مبلغ یک هزار و 95میلیارد و 337میلیون ریال از محل سرمایه گذاری ها سود به دست آورد که در این بخش سهم سود حاصله از سپرده های بانکی بیش از سایر بخش هاست. به نظر می ر سد که شرایط بازار سرمایه پیش بینی های این شرکت را نیز متاثر ساخته و احتیاط را در دستور کار این شرکت گنجانده است.

از مبلغ یک هزار و 95 میلیارد ریال درآمد سرمایه گذاری های پیش بینی شده برای سال مالی 94 (معادل 173درصد سود خالص)، مبلغ 847 میلیارد ریال سود سپرده‌های بانکی، مبلغ 131 میلیارد ریال سود سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های بورسی و غیر بورسی به مبلغ 134 و مبلغ 114 میلیارد ریال سایر درآمد سرمایه‌گذاری‌ها (عمدتا مربوط سود قراردادهای مشارکت عمرانی و ساختمانی) است.
لازم به اشاره است این شرکت فرابورسی در نظر دارد مبلغ 629میلیارد و 950 میلیون ریال از عملیات بیمه ای سود به دست آورد که در صورت تحقق این سود عملیاتی افزایش 23درصدی را نسبت به 93 نشان خواهد داد.

این شرکت قرار است در سال مالی 94 مبلغ 26میلیارد ریال برای تبلیغات، بازاریابی و نمایشگاهی اختصاص دهد.

پیش‌بینی عملکرد سال مالی 94 در مقایسه با سال مالی 93 به ترتیب: درآمد حق بیمه 40درصد افزایش، هزینه خسارت 45درصد افزایش، هزینه کارمزد و کارمزد منافع سهم نگهداری 52درصد افزایش، خالص سایر هزینه‌های بیمه‌ای 17درصد افزایش، درآمد سرمایه‌گذاری‌ها 37درصد افزایش، هزینه‌های عمومی و اداری 35درصد افزایش و سود خالص 21درصد افزایش را نشان می‌دهد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود