امروز: شنبه، 15 اردیبهشت 1403
07/15 1394

ایران و جهان - صفدری که تائیدیه صلاحیت خود را در شهریور ماه به عنوان مدیر عامل  بیمه ما از بیمه مرکزی دریافت کرده است به تازگی تغییرات گسترده مدیریتی را در این شرکت رقم زده است .
به گزارش ایران و جهان ، به تازگی به موجب حکمی از سوی مجید صفدری مدیر عامل بیمه ما به ؛مدیر امور حقوقی بیمه «ما» منصوب شده است. بر این اساس علیرضا غلامیان که به سمت مدیر امور حقوقی بیمه «ما» منصوب شده دارای مدرک کارشناسی حقوق قضایی و کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم شناسی است. 

وی پیش از این مدیر حقوقی و امور قراردادهای شرکت بیمه ایران، مشاور حقوقی بیمه ایران معین و عضو اصلی و علی البدل هیات رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان بیمه ایران بوده است.
از سوابق آموزشی وی می توان به  بیش از ده سال تدریس حقوق بیمه و رشته‌های مرتبط با حقوق بیمه در پژوهشکده بیمه و دانشگاه علمی – کاربردی بیمه ایران اشاره کرد. 
البته در حکم دیگری از سوی صفدری مدیر بیمه های اتکائی شرکت بیمه ما نیز تغییر کرده است .
پری میرزائی رضائی که به سمت مدیر بیمه اتکائی این شرکت منصوب شده دارای کارشناسی ارشد حسابداری است و همچنین مدرک 9 دوره ACIIاز انیستیتو چارتر بیمه لندن است.

پری میرزائی رضائی پیش از این در سمت ‌هایی همچون رئیس اداره اتکائی مهندسی بیمه مرکزی جمهوری  اسلامی ایران، مشاور بیمه ‌های اتکائی شرکت بیمه ملت، مدیر صدور ضمانت نامه و خسارت صندوق ضمانت صادرات ایران و مشاور ارزی و ضمانت نامه بانک ایران زمین بود. وی همچنین عضو رسمی انجمن حرفه ای صنعت بیمه ایران است. 

از سوابق علمی وی می توان به تدریس دروس تخصصی بیمه دردانشکده بین المللی اکو ، دانشگاه آزاد اسلامی، تالیف کتاب بازاریابی بیمه و ترجمه مقالات تخصصی بیمه در فصلنامه بیمه مرکزی ج. ا. ا اشاره کرد. 
البته این انتصابات به همین جا ختم نمی شود و معاون شبکه فروش و توسعه بازار نیز به تازگی تغییر کرده است . بنابراین سومین مدیر تعویضی با حکم مدیر عامل معاون شبکه فروش و توسعه بازار است .
امیر حسین قربانی که از اول مهرماه مسئولیت گرفته است دارای مدرک کارشناسی مدیریت صنعتی و کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی با گرایش استراتژی است . وی پیش از این مدیر بیمه های آتش سوزی بیمه نوین، مدیر بیمه های آتش سوزی و رئیس شعبه شرکت بیمه رازی بوده است .

از سوابق آموزشی وی می توان به تدریس مدیریت ریسک و بیمه های اموال در پژوهشکده بیمه ،تالیفاتی در زمینه بیمه های آتش سوزی، اخذ مدرک سرممیزی استاندارد مدیریت کیفیت از شرکت توف نورد، مدرک بیمه های اموال از موسسه N.I.A کشور هند و مدرک بررسی علت حریق از شرکت Morton in march اشاره کرد. 

در تغییرات گسترده مدیران در بیمه ما نام علی فتاحی مشاور مدیرعامل و مدیر منابع انسانی که به تازگی نیز منصوب شده دیده می شود .
وی نیز با حکم مدیر عامل بیمه«ما»، به سمت مشاور مدیر عامل و مدیر منابع انسانی این شرکت منصوب شده است.

وی دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت استراتژیک است و پیش از این در سمت‌هایی همچون مدیر منابع انسانی و پشتیبانی شرکت بیمه ایران معین، مشاور مدیر عامل بانک ایران زمین، معاون سرمایه انسانی و توسعه مدیریت بانک دی، قائم مقام مرکز نوسازی و تحول اداری و مدیرکل دفتر بهبود مدیریت سرمایه انسانی وزارت راه و ترابری، مدیر کل طرح و برنامه سازمان آموزش و پرورش استان تهران، بازرس و کارشناس مسوول بررسی قوانین و مقررات سازمان بازرسی کل کشور و ...بوده است. 

البته صفدری در روزهای اخیر حکم دیگری برای امیر کهن سرپرست مدیریت بیمه های اتومبیل زده است . 

بر اساس این گزارش در متن این حکم آمده است : با توجه به تعهد ، تخصص و تجربه جنابعالی و پیشنهاد معاون فنی و موافقت به عمل آمده ، به موجب این حکم از تاریخ 11 شهریور 94 به سمت مدیریت بیمه های اتومبیل منصوب می شوید . امید است با استعانت از پروردگار متعال و با بهره گیری از امکانات و ظرفیت های همکاران و رعایت کلیه قوانین و مقررات ، در راستای سیاست ها و اهداف شرکت موفق باشید.
گفتنی است از سوابق آموزشی وی می توان به تدریس در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی و کارشناسی در حوزه برنامه ریزی و آموزش سازمان آموزش و پرورش استان تهران اشاره کرد.

در بین جابه جایی های مدیریتی انتصاب رئیس شعبه بندرعباس نیز به چشم می خورد و به موجب حکمی از سوی مدیر عامل بیمه «ما»، پرویز رضایی به سمت رئیس شعبه بندرعباس منصوب شده است .

از سوی دیگر آئین نامه 40 در ماده 17 تبصره یک تاکید دارد در صورت استعفاء، عزل يا فوت هر يك از مديران فني مؤسسه بيمه يا سلب شرايط آنها (به تشخيص بيمه مركزي ايران)، مؤسسه بيمه موظف است حداكثر ظرف دو ماه فرد واجد شرايط ديگري را به بيمه مركزي ايران معرفي نمايد. بيمه مركزي ايران موظف است حداكثر ظرف يك ماه نظر خود را در مورد صلاحيت فرد معرفي شده اعلام كند. تا زمان انتصاب مدير فني مورد تأييد بيمه مركزي ايران، انجام وظايف وي بر عهده مدير عامل يا قائم‌مقام مدير عامل مؤسسه بيمه خواهد بود. چنانچه مؤسسه بيمه به هر علت بيش از سه ماه در هر يك از رشته‎هاي بيمه فاقد مدير فني تأييد صلاحيت شده باشد،‌ رئيس كل بيمه مركزي ايران موظف است در اجراي ماده ۴۱ قانون تأسيس بيمه مركزي ايران و بيمه‎گري موضوع را همراه با پيشنهاد مشخص در شوراي‌عالي‌بيمه مطرح کند.

چنانچه مؤسسه بيمه به هر علت بيش از سه ماه در هر يك از رشته‎ هاي بيمه اموال، اشخاص و يا مسئوليت فاقد مدير فني تأييد صلاحيت شده باشد،‌ رئيس كل بيمه مركزي ايران موظف است در اجراي ماده ۴۱ قانون تأسيس بيمه مركزي ايران و بيمه‎ گري موضوع را همراه با پيشنهاد مشخص در شوراي‌عالي‌بيمه مطرح کند.

تبصره ۲: چنانچه مؤسسه بيمه بخواهد فردي را به عنوان معاون فني يا عناوين مشابه منصوب نمايد صلاحيت وي بايد قبلاً به تأييد بيمه مركزي ايران رسيده باشد.البته آئین نامه 90 نیز الزاماتی در خصوص تائیدیه صلاحیت معاون فنی و افراد کلیدی اعمال نموده است .

این موارد در حالی اذعان می شود که به تشخیص بیمه مرکزی شرکت بیمه ما در دو رشته زندگی و غیر زندگی دارای معاون فنی دارای صلاحیت نیست . از سوی دیگر در وب سایت بیمه ما مجید فیضی به عنوان معاون فنی معرفی شده است .وی پیش از فعالیت در بیمه ما حدود 5 سال معاون فنی بیمه ایران بوده است.

از سوی دیگر در وب سایت بیمه مرکزی نام قاسم فرزین به عنوان مدیر اشخاص(به استثناء بيمه‌هاي عمر و سرمايه‌گذاري) دیده می شود در حالی که نامبرده جای خود را از چندی قبل به دکتر نوربها داده است که البته ظاهرا صلاحیت ایشان نیز مورد تائید بیمه مرکزی نیست هرچند که نامبرده پیش از این در بیمه آتیه سازان حافظ دارای سابقه فعالیت بوده است.
در سایت بیمه مرکزی ناصر كيان‌وش به عنوان مدیر بیمه های اموال بیمه ما دیده می شود در حالی که نامبرده از ابتدای سال جاری به بیمه آسماری پیوسته است .
پروين احمديان باغبادراني به عنوان مدیر بیمه مسئولیت بیمه ما در سایت بیمه مرکزی معرفی شده در حالی که بیمه ما در سایت خود مدیر بیمه مسئولیت معرفی نکرده است .
احسان بحرالعلوم طباطبايي که در سایت بیمه مرکزی به عنوان سرپرست مديريت فني بيمه هاي مهندسي معرفی شده از بهمن 1393 از این شرکت جدا شده است.
در این شرایط به نظر می رسد که بیمه ما به جای یارگیری های مدیریتی فعلی باید نیم نگاهی نیز به اصلاحات اطلاعات مندرج خود در نهاد ناظر داشته باشد . 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود