امروز: جمعه، 14 اردیبهشت 1403
01/27 1403

گروه سایبان - دو شرکت بیمه ای اعلام کرده اند که اساسنامه خود را مطابق با اساسنامه جدید بیمه مرکزی تغییر داده اند.

به گزارش رازپول،بیمه های آرمان و ملت با برگزاری مجامع خود در روزهای اخیر نسبت به اجرای دستورات جدید بیمه مرکزی اقدام کردند و اساسنامه جديد این شرکت ها که بر اساس نمونه اساسنامه مورد تاييد بيمه مرکزي و سازمان بورس و اوراق بهادار (ابلاغي طي نامه شماره 1402/600/1839116 مورخ 1402/10/13 بيمه مرکزي) تهيه شده است، مشتمل بر 64 ماده تصويب و جايگزين اساسنامه قبلي شد.

یش از این کارشناسان عنوان کردند که بیمه مرکزی بدون هیچ استناد قانونی یا مقرراتی نسخه اصلاح شده اساسنامه نمونه شرکت های بیمه که به تائید سازمان بورس رسیده است را به شرکت های بیمه ابلاغ کرده و به آنها مهلت دوماهه داده است که تشریفات قانونی را انجام و مجمع عمومی برگزار کنند، اما اعلام نکرده که این اساسنامه جدید چه نسبتی با وظیفه مندرج در ماده ۱۹ آئین نامه شماره 93 که اذعان دارد بیمه مرکزی با رعایت مقررات این آیین نامه، اساسنامه نمونه مؤسسات بیمه را تهیه و ابلاغ می نماید و مؤسسه بیمه موظف است حداکثر ظرف مدت شش ماه پس از ابلاغ اساسنامه نمونه، اساسنامه خود را با آن تطبیق دهد، دارد؟

همچنین مهلت 6 ماهه مصوب شورای عالی بیمه برای اصلاح اساسنامه شرکت های بیمه به دو ماه از دیگر رویکردهای مورد پرسش در این خصوص بود. بر این اساس برخی شرکت های بیمه که در سال گذشته موفق به برگزاری مجامع خود نشده بودند حالا رفته رفته اساسنامه خود را با آنچه به تازگی ابلاغ شده تطبیق می دهند. پیش بینی می شود که با تغییرات اساسنامه جدید شاهد تغییرات جدیدی در شرکت های بیمه باشیم.

 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود