امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
11/6 1394

ایران و جهان - حسینی پرونده بزرگ مطالبات از بنیاد شهید را در بیمه ایران تعیین تکلیف کرده است و معتقد است بخش قابل توجهی از خسارت های بیمه توسعه را نیز تا پایان سال تعیین تکیلف می کند.


به گزارش ایران و جهان ، سید عباس حسینی مدیرعامل بیمه ایران با اشاره به حضور بیمه ایران در پرداخت خسارت حادثه دیدگان منا افزود که بیمه ایران در اقدامی حمایتی به همه افرادی که فوت آنها در حادثه منا تایید شده بود بالغ بر 25 میلیون تومان پرداخت کرد و پس از تکمیل پرونده تا سمت غرامت را پرداخت کرده است .
حسینی با بیان اینکه بیمه ایران در جریان این حادثه یک میلیارد تومان حق بیمه که هنوز بخشی از آن را دریافت نکرده است قرارداد داشت و بالغ بر 35 میلیارد تومان خسارت متحمل شد اذعان کرد که رویکرد حمایتی بیمه ایران به عنوان تنها بیمه دولتی کشور ایجاب می کند که در چنین حوادثی حضور موثر و به هنگام داشته باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص بیمه توسعه اذعان دارد که بالغ بر 160 میلیارد تومان از اموال و دارایی ها را شناسایی و به نام بیمه ایران سند خورده است تا نسبت به پرداخت خسارت زیان دیدگان این شرکت اقدام شود . همچنین 300 میلیارد تومان از اموال این شرکت شناسایی شده و به صورت محضری به بیمه ایران وکالت داده شده و پس از فروش مابقی خسارت ها پرداخت خواهد شد . لازم به اشاره است که پیش بینی می شود تا پایان سال بخش قابل توجهی از خسارت های این شرکت پرداخت شود .
حسینی یکی دیگر از اقدامات موثر خود را در زمان حضورش در بیمه ایران تعیین تکلیف پرونده 700 میلیارد تومانی بنیاد شهید می داند که با کمک وزارت اقتصاد و با هماهنگی دولت تعیین تکلیف شده است و بیمه ایران تونسته 1100 میلیارد تومان بابت این پرونده از خزانه دریافت کند تا بتواند به بیمه گذاران خود در بنیاد شهید خدمات ارائه کند. وی تسویه بدهی بنیاد شهید را یکی از موفقیت های بزرگ بیمه ایران می داند که با حمایت جمعی از مسئولان دولتی صورت گرفته است .
وی در جمع بندی سخنان خود به ضرورت افزایش ضریب نفوذ بیمه های زندگی اشاره می کند و اذعان دارد که وضع صندوق های بازنشستگی نهادهای مختلف این نکته را اذعان دارد که باید به سمت بیمه های زندگی حرکت کرد.
وی با انتقاد از سهم زیر یک درصدی صنعت بیمه در بازار سرمایه ، متذکر شد:اگر بخواهیم صنعت بیمه در حوزه های اقتصادی بویژه در بازار اولیه و طرح های تولیدی فعال شود و در نهایت به ایجاد اشتغال کمک کند ، مستلزم سرمایه گذاری در بیمه های عمر است.

حسینی در عین حال وضعیت صندوق های بازنشستگی و سازمانهای اجتماعی را بحرانی دانست و ضمن ارایه راهکار ، خاطر نشان ساخت:معتقدم بیمه های تجاری می توانند از طریق بیمه های عمر و سرمایه گذاری در قالب ارایه خدمات بازنشستگی مکمل مانند بیمه های عمر به صندوق های بازنشستگی و بیمه های اجتماعی کمک کنند و بحران صندوق های بیمه ای اجتماعی را مدیریت کنند که در برنامه ششم نیز پیش بینی شده است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود