امروز: جمعه، 14 اردیبهشت 1403
10/11 1402















گروه سایبان - در اطلاعیه ای که بر روی سایت رسمی دفتر مرکزی کارت سبز( Council of Bureaux(C.O.B که مقر آن در لندن است می باشند منتشر شده آمده است که عضویت دفتر گرین کارت ایران از اول ژانویه 2024 برای مدت نامشخصی تعلیق می شود.

در این اطلاعیه تاکید شده، از اول ژانویه 2024 هیچ گرین کارت صادر شده در ایران یا پوششی برای خاک ایران قابل قبول نخواهد بود. از اول ژانویه 2024 تردد برون مرزی بین ایران و سایر کشورهای عضو COB اعم از کشورهای منطقه اقتصادی اروپا و کشورهای غیر منطقه اقتصادی اروپا مشمول بیمه مرزی خواهد بود. این اطلاعیه در 28 دسامبر 2023 منتشر شده است.
پیش از این بیمه مرکزی با افتتاح یک دفتر در سندیکای بیمه گران عنوان کرد که زیرساخت های مورد مطالبه دفتر کارت سبز در حال پیگیری و آماده سازی است.
اما حالا دفتر مرکزی رسما اعلام کرده ست که از پذیرش ایران به عنوان یک عضو پس از سال ها عضویت خودداری کرده است.

پیش از این سرپرست معاونت اتکایی بیمه مرکزی از تلاش‌های همه جانبه برای رفع تعلیق عضویت كارت سبز ایران خبرداده بود.

وی با اشاره به اینکه باتوجه به تصمیم آذرماه سال 1401 شورای دفاتر کارت سبز بین المللی، عضويت دفتر ایران از 11 دیماه سال جاری تعلیق خواهد شد و در این راستا بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در تلاش است با همکاری نهادهای مرتبط به منظور حمل و نقل  کالا و مسافر میان کشورهای عضو سیستم بین‌المللی کارت سبز، اقدامات لازم برای رفع تعلیق را انجام دهد، گفت:  بیمه مرکزی عزم جدی برای رفع تعلیق کارت سبز داشته و اقداماتی چون تشکیل کارگروهی تحت عنوان کارگروه ساماندهی ساختار دفتر کارت سبز، اصلاح و تصویب آیین نامه شماره 103 موسوم به آئین نامه اجرایی قانون الحاق دولت ایران به سیستم بین‌المللی بیمه مسئولیت مدنی وسائط نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث (کارت سبز) توسط شورای‌عالی بیمه، ایجاد دفتر کارت سبز ایران از طریق تأسیس موسسه مجری بیمه‌های شخص ثالث بین‌المللی؛ برگزاری جلسات متعدد با نهادهای مرتبط همچون وزارت امور خارجه، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و ....، دیدار با سفرای کشورهای عضو کارت سبز و برگزاری جلسات مشترک آنلاین با برخی از مدیران ارشد شورای دفاتر کارت سبز و ..... را انجام داده است.

مهندس تقی لو با اشاره به ارزیابی مثبت اقدامات اخیر بیمه مرکزی از سوی هیئت نظارت شورای دفاتر کارت سبز گفت: این شورا طی نامه‌ای، عملکرد اخیر بیمه مرکزی را مثبت دانسته و ابراز امیدواری نموده  با استمرار این روند در آینده نزدیک بتوان شاهد رفع تعلیق ایران بود. 
سرپرست معاونت اتکایی بیمه مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم های ظالمانه و اثر مستقیم آن بر تعاملات بین‌المللی، در حال بررسی راهکارهای جايگزين برای حل مشکلات احتمالی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای است.


کارت سبز در حالی تعلیق شد که دست اندرکاران اقتصادی در صنعت بیمه همواره از چشم اندازها و معرفی محصولات بیمه ای جدیدی نوید می دهند. با تعلیق رسمی این محصول حالا کارشناسان سوال می کنند که آیا حفظ و ارتقا محصولات بیمه ای فعلی که بخشی از بازار به مصرف آن عادت کرده و برای آن حیاتی به نظر می رسد اهمیت بیشتری دارد و یا ارائه محصولاتی که پس از راه اندازی سال ها برای بازاریابی آنها باید هزینه کرد؟ آیا توجه ویژه به معرفی محصولات جدید سبب غفلت از بهانه جویی های دفتر کارت سبز نشد؟
کارت سبز هرچند که سهم به سزایی در پرتفوی بیمه ای کشور ندارد اما یکی از ابزارهایی بود که امنیت و آرامش ویژه ای را درحوزه ترانزیت ایجاد کرده بود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود