امروز: دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
11/19 1394

ایران و جهان - یکه زارع اذعان دارد که کل مبلغ پروژه بسته حمایتی و خسارتی توافق شده ایران خودرو با پژو معادل 427.66میلیون یورو میلیون یورو است که بخشی مربوط به سال 1394 و الباقی در سنوات آتی با روند اجرایی عملیات جاری فیمابین قابل شناسایی است .


به گزارش ایران و جهان، هاشم یکه زارع مدیر عامل ایران خودرو در خصوص بسته حمایتی خسارتی پژو توضیحاتی را عنوان کرده است .
وی اذعان دارد که کل مبلغ پروژه بسته حمایتی و خسارتی توافق شده معادل 427.6میلیون یورو میلیون یورو است که بخشی مربوط به سال 1394 و الباقی در سنوات آتی با روند اجرایی عملیات جاری فیمابین قابل شناسایی است .

یکه زارع عنوان می کند که بخشی از مبلغ مذکور مربوط به پرداخت رویالتی به پژواست که طی سنوات 1390 تا 1394 باید برای خودروهای تولیدی با برند پژو محاسبه و پرداخت میشده است و این مبلغ معادل 69 میلیون یورو است و در حساب های شرکت ایران خودرو ذخیره ای از این بابت منظور نشده و عینا تسویه می شود .

وی در ادامه تاکید می کند که بابت تحویل قطعات برای خودروهای پژو در ایران خودرو و همچنین تحویل تجهیزات و قالب ها و ابزارهای تولیدی مبلغی معادل 36 میلیون یورو محاسبه شده است .

به گفته وی عدم دریافت مطالبات پژو از ایران خودرو معادل 11 میلیون یورو که این مبلغ در سال 1394 در حساب های شرکت درج خواهد شد.
یکه زارع تصریح می کند: در بسته حمایتی جبرانی برای سال های آینده از سال 1395 به بعد نیز بابت تخفیف در رویالتی به میزان 145 میلیون یورو برای تولید خودروهای جاری پیش بینی شده است که این مبلغ با توجه به میزان تولیدات آتی محاسبه و در حساب ها درج خواهد شد .

البته یکه زارع این مورد هم بیان می کند که بابت تخفیف در خرید قوای محرکه و حق استفاده از پلت فرم های جدید پژو به میزان 2 میلیون دستگاه معادل 160 میلیون یورو مورد توافق قرار گرفته است که با توجه به میزان تولیدات آتی محاسبه و در حساب ها درج خواهد شد .

وی تصریح می کند مبلغ 6.6 میلیون یورو نیز بابت اعزام کارشناسان پژو جهت ارتقا محصولات تولیدی و همچنین آموزش پرسنل ایران خودرو و هزینه های احیای محصولات فعلی در نظر گرفته شده است .

یکه زارع در پایان تاکید می کند از کل اقلام مشروحه معادل 11 میلیون یورو در حساب های سال 1394 و الباقی در سال های آتی از سال 1395 به بعد قابل پیش بینی است و ارائه اطلاعات نیز طبق برآوردهای مناسب جهت حفظ حقوق کلیه سهام داران در بودجه های سنواتی مذکور اطلاع رسانی می شود .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود