امروز: سه شنبه، 29 اسفند 1402
11/5 1400

گروه سایبان - بیمه پاسارگاد فاصله خود را در شاخص بازدهی دارایی ها با سایر شرکت های بیمه ای افزایش داد.


کارشناسان بازده دارایی را یکی از شاخص های مهم بررسی عملکرد شرکت ها تعریف کرده اند. این شاخص نشان می دهد که شرکت ها در ازای دارایی مورد استفاده چه اندازه سود آور بوده اند.  این بازده نشان می دهد که مدیران شرکت ها از منابع اقتصادی در اختیار به چه میزان سود به دست آورده اند. متوسط بازده دارایی در میان 16 شرکت بیمه مستقیم صنعت بیمه در سال گذشته بالغ بر 13.3 درصد بوده است، اما بررسی های اقتصادی نشان می دهد که راهبردهای اقتصادی برخی شرکت ها آنها را به یکی از پیشتازان صنعت بیمه در این شاخص تبدیل است.

 
 

 بر این اساس در حالی که در سال گذشته متوسط بازده دارایی 16 شرکت بیمه ای 13.3 درصد بوده است، این شاخص در بیمه پاسارگاد به بیش از 23 درصد، رسیده و به عبارتی بازدهی برای سرمایه گذاران اقتصادی ایجاد کرده است. راهبردهای پاسارگاد توانسته این شرکت را در جهت نیل به اهداف و مقاصد کلان سازمان هدایت کند.


در این سازمان ذی نفعان مختلفی درفرآیند تصمیم گیری دخالت دارند و مدیریت کلان توانسته در همسو سازی نگرش ها ها موفق عمل کند. این سیستم بین اثربخشی و کارایی به یک بلوغ رسیده و توجه به اهداف بلندمدت بعد از گذشت 15 سال اثرات خود را آشکار ساخته است. مقایسه متوسط بازده دارایی در صنعت بیمه و این شرکت نشان می دهد هوشمندی رقابتی در شرکت سبب پیش بینی و توسعه بازار خصوصا در بخش عمر شده است. این هوشمندی تاکتیک های سرمایه گذاری مناسبی را نیز پیش رو قرار داده است.

 مدیریت در این مجموعه نگرش بلند مدتی را داشته و با راهنمایی مدیران در کلیه رده ها ضمن برقراری تعاملی مطلوب با محیط پیرامونی خود در جهت برنامه ریزی های استراتژیک عمل کرده است.


دالتون مک فالند نظریه پرداز علم مدیریت معتقد است «سرمایه گذاران مایلندبه سهام شرکت هایی که به خوب اداره شدن معروفند، بیشتر از سهام شرکت هایی که این چنین نیستند، بپردازند. او می گوید سرمایه گذاران علت تمایل بیشترشان نسبت به خرد این شرکت ها را این گونه بیان می کنند: 1- حکمرانی خوب، منجر به عملکرد در طول زمان می شود 2- حکمرانی خوب خطر رویارویی شرکت با معضلات و مشکلات را کاهش می دهد 3- حکمرانی یک بحث عمده استراتژیک است. چنین رویکردهایی سهام بیمه پاسارگاد را در زمره سهام مطلوب بازار سرمایه قرار داده است.

دراین گزارش تحقیقی به بررسی بازده دارایی ها در شرکت های سامان، کارآفرین، سینا، ملت، ما، پارسیان، معلم،نوین، رازی، آسیا، دانا، البرز، کوثر، تجارت نو، سرمد و پاسارگاد مورد بررسی قرار گرفته است. 


بیمه

بازده دارایی 99

بازده دارایی 98

بازده دارایی 97

 پاسارگاد

23.7%

9.3%

7.3%

.

  1. میهمان
    پاسخ 6 بهمن 1400 15:27 AkbarNazari
    Akbar nazari

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود