امروز: شنبه، 8 اردیبهشت 1403
07/17 1392

ایران و جهان- علي طيب نيا وزير امور اقتصادي و دارايي كشورمان در راس هياتي متشكل از معاونين اقتصادي كشور براي شركت در نشست مشترك اجلاس پاييزه بانك جهاني و صندوق بين المللي پول عازم آمريكا شد. 
به گزارش ایران و جهان به نقل از سازمان سرمايه گذاري و كمكهاي اقتصادي و فني ايران ،مجمع عمومي بانك جهاني و صندوق بين المللي هر ساله در دو نوبت اوايل فروردين ماه و پاييز در واشنگتن با حضور وزراي اقتصادي كشورهاي عضو و بانكهاي توسعه اي بين المللي به منظور بررسي سياست هاي بانك جهاني تعيين استرات�?ي سال آينده، بررسي صورت هاي مالي بانك جهاني و مسائل مالي و پولي بين المللي برگزار مي شود. 
بر اين اساس يك هيات بلند پايه به سرپرستي علي طيب نيا وزير امور اقتصاد و دارايي كشورمان عازم اين اجلاس شدند تا در اين اجلاس ديدگاههاي خود را در مورد دستور كار اجلاس و مسائل جهاني بيان كنند.
قرار است هيات ايراني در اين اجلاس ضمن شركت در نشست هاي مجمع عمومي بانك جهاني و صندوق بين المللي پول، جلسه وزراي گروه 24 و جلسه كميته توسعه، با برخي از مقامات ارشد كشورها ديدارهاي دوجانبه اي داشته باشند.
طبق برنامه ريزي هاي بعمل آمده مقرر گرديده وزير امور اقتصادي و دارايي كشورمان در حاشيه اين نشست با معاونين ارشد بانك جهاني و رييس بانك توسعه اسلامي ديدارهايي داشته باشند كه در اين ملاقات ها كه مسائل مرتبط دو جانبه مطرح مي باشند ،تحكيم و تقويت همكاري ها مورد تاكيد قرار خواهند گرفت.
گفتني است مقرر گرديده در طول اين سفر، طيب نيا با اقتصاددانان و ايرانيان مقيم آمريكا ديدار و گفتگو داشته باشند وآخرين دستاوردها و تحولات اقتصادي و همچنين ارائه برنامه هاي دولت تدبير و اميد در زمينه همكاري هاي فني و سرمايه گذاري با ايرانيان مقيم از جمله محورهاي اين نشست مي باشد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود