امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
02/20 1396


گروه پرگار - یکی از نقش‌های اصلی «برند» هر شرکتی را هویت آن بازی می‌کند.

در بیشتر موارد، طراحی هویت بر اساس مصالح بصری که در شرکت کاربرد داخلی دارد به همراه مجموعه‌ای از قواعد انجام می شود. این قواعد که هویت را می‌سازند معمولاً مشخص می‌کنند که هویت شرکت باید چگونه اجرا شود؛

هویت هر شرکت از عناصر بصری متعددی ساخته می‌شود: لوگو، لوگوتایپ، رنگ و هر چیز تصویری که در حکم نماینده‌ی شرکت باشد.

همه‌ی این عناصر هویت را می‌سازند و باید کلیت برند را پشتیبانی کنند؛ اما اگر هر کدام از این عناصر بنا به ناآگاهی صاحبین برند دچار بی دقتی و چندگانگی شود مستقیما روی هویت برند و در نهایت سرنوشت آن سازمان تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.

از جمله این موارد می توان به چندگانگی هویت بصری بیمه سینا اشاره کرد که بررسی نوع لوگو تایپ ورودی ساختمان مرکزی آن در خیابان میرداماد نشان از آشفتگی نگرشی در حوزه مدیریت آن است.به شکلی که بررسی فونت به کار رفته در لوگو تایپ شماره یک و سه به روشنی مبین نگرش سنتی نسبت به مدیریت بنگاه دارد، چراکه استفاده از فونت نستعلیق به روشنی بر نگرش سنتی نظام بنگاه داری در مدیریت کلان یه شرکت دلالت دارد و این در حالی است که استفاده از فونت به کاررفته جدید در مقابل در ورودی ساختمان مرکزی گواه آشفتگی نگرشی در این سیستم است.

هرچند که به لحاظ پشتوانه سهام داری بیمه سینا را می توان متمایز از برخی شرکت های خصوصی داشت اما این شرکت در چند سال اخیر کارنامه موفقی در صنعت ارائه نکرده و یکی از شرکت های زیان ده در صنعت بیمه به شمار می رود .زیان انباشته این شرکت سود و زیان صنعت را در ترازنامه تحت تاثیر قرار داده است و از بیش از 2 هزار میلیارد تومان زیان انباشته صنعت بیمه که بخش قابل ملاحظه ای از آن متعلق به بیمه ایران است، بالغ بر 36 میلیارد تومان آن نیز متعلق به بیمه سینا است که در چهار سال اخیر نتوانسته وضعیت خود را تثبیت کند.

 
 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود