امروز: چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403
02/29 1394

ایران و جهان - مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک گفت  :مدل جدیدی برای ارائه تسهیلات و خدمات به صنایع الکترونیک و پیشرفته به منظور بهبود فضای کسب و کار مورد تصویب قرار گرفت و برپایه آن تقاضاها در این بخش اولویت بندی می شود .




گزارش ایران و جهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، علی وحدت درباره جزییات این طرح افزود: این اولویت با هدف صادرات، ارتقای سطح فناوری و دانش فنی، بالابردن ارزش افزوده، صرفه جویی ارزی، اشتغال نیروی متخصص، حمایت از صنایع مادر و طرح های مولد در دو بخش تهیه و تنظیم شده است.

وحدت تصریح کرد: تجزیه و تحلیل این اولویت بندی از ترکیب روش های استاندارد علمی و روز دنیا مانند ' مک گراناهان ' و تجربیات صاحب نظران و کارشناسان متخصص استفاده شده است.

وی توضیح داد: براساس بخش اول این طرح مواردی که تشخیص اولویت آن از سهولت بیشتری برخوردار است ،ارزیابی شده و نتایج اولیه بررسی به منظور کوتاه سازی زمان پاسخگویی به متقاضی اعلام می شود.

مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع الکترونیک اضافه کرد: بخش دوم از شاخص های مختلف در گروه بندی های سه گانه دانش فنی، اقتصادی و مالی و مزیت های رقابتی استفاده می شود. 

وحدت گفت: موضوع آخر ،استفاده از نرم افزار تولید شده، داده های استخراجی و امتیاز نهایی هر طرح مورد محاسبه و برای تصمیم گیری در فرآیند تصویب مورد نظر قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان ساخت :منابع صندوق با توجه به حجم بالای تقاضا برای دریافت تسهیلات ، محدودیت دارد ، بنابراین با اجرای طرح جدید اولویت بندی، کیفیت و سرعت ارزیابی صندوق بیشتر خواهد شد.

به اعتقاد وحدت ، تشخیص وضعیت شاخص های مختلف کمی و کیفی انواع طرح ها در بخش خصوصی و تعاونی در حوزه های مختلف صنایع الکترونیک و پیشرفته از دیگر مزایای این طرح محسوب می شود .

مدیرعامل صندوق یاد شده ،برخی از مهمترین شاخص های اولویت بندی طرح را در مرحله دوم ، داشتن ویژگی هایی مانند صادرات، فناوری پیشرفته، طرح های مولد و تائیدیه های فنی و کیفی بیان کرد.

به گفته وحدت ،کاهش زمان پاسخگویی و تسهیل در امور بررسی و کارشناسی صندوق در آینده نزدیک ، به عنوان دیگر مزایای طرح مزبور است که در همین ارتباط اقداماتی در دست بررسی و برنامه ریزی قرار دارد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود