امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
04/30 1394

ایران و جهان - مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص مباحث مطرح در محافل کارفرمایی که اذعان دارد کسر حق بیمه از مبلغ 1100 هزارتومانی تصویب شده در شورای عالی کار بابت پرداخت های رفاهی قانونی نیست، نظر قاطع خود را اعلام کرد.

شورای عالی کار اخیرا تصویب کرده که ماهیانه 110 هزارتومان بابت پرداخت های رفاهی و انگیزشی به همه کارکنان مشمول قانون کار پرداخت شود، پیرو این موضوع سازمان تامین اجتماعی بخشنامه ای صادر کرده و اذعان داشته که این مبلغ مشمول کسر حق بیمه شود، اما در محافل کارفرمایی این بحث مطرح است که این بخشنامه با قانون مغایرت دارد. در همین خصوص گفت و گوی کوتاهی با سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی داشتیم و این پرسش را مطرح کردیم که وی چنین پاسخ داد .
نوربخش : این موضوع غیر قانونی نیست و ما بر اساس ماده 30 قانون تامین اجتماعی عمل کردیم. این قانون اذعان دارد که مبنای کسر حق بیمه باید بر اساس بند 5 ماده 2 قانون تامین اجتماعی باشد . بند 5 ماده 2 اذعان دارد که از کلیه مزد،کارمزد،حقوق و مزایایی که به صورت مستمربه صورت نقدی یا غیر نقدی بایدحق بیمه کسر شود.این موضوع کاملا قانونی است و از ریاست جمهوری هم استعلام شده و آنها نیز نظر مارا تائید کردند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود