امروز: دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
10/28 1395

گروه پرگار- مدیران و کارشناسان روابط عمومی با توجه به ابعاد وسیع مسئولیت اجتماعی، می توانند پیشگام و پیش برنده سیاست های سازمان خود در این حوزه باشند.

سیدغلامرضا کاظمی‌دینان، رییس شورای سیاست‌گذاری هفته روابط‌عمومی که به مناسبت در پیش بودن 29 دی‌ماه، روز هوای پاک سخن می‌گفت، با بیان این مطلب افزود: هنر روابط عمومی این است که برای حل مسائل بزرگ کشور راه حل ارائه کرده و مشوق و ترغیب کننده افکار عمومی و مسئولان برای اجرای برنامه های کلان باشد.

وی با اشاره به اینکه آلودگی هوا موضوعی جدی و مضر برای انسان و محیط زیست است افزود: مجموعه ای از سیاست های ارتباطی و تبلیغاتی با پرچمداری استادان و کارشناسان روابط عمومی باید به عنوان بخشی از راه حل های کاهش الودگی هوا مورد توجه نهادهای سیاستگذار قرار گیرد.
کاظمی دینان ادامه داد: گام برداشتن در مسیر انجام مسئولیت‌های اجتماعی یک سازمان، علاوه بر ایجاد تصویری مناسب در ذهن مخاطب سبب نقش‌آفرینی بیشتر آن سازمان در جامعه خواهد شد. 
وی ادامه داد: روابط عمومی ها قادر هستند با برنامه‌ریزی صحیح ضمن شناسایی نیازهای جامعه نسبت به هموارتر کردن مسیر اجرای مسئولیت اجتماعی اقدام کنند‌.
کاظمی‌دینان در ادامه و در خصوص دیگر فعایت‌هایی که می‌بایستی توسط روابط‌عمومی مورد توجه قرار گیرد گفت: تبیین اهمیت مسئولیت اجتماعی و گوشزد کردن کارکردهای اخلاقی سازمان به مدیران و کارکنان سازمان، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در خصوص تعیین اولویت‌های اجرایی، شناسایی اولویت‌های جامعه و حفظ ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی از جمله اقداماتی است که می‌بایستی توسط روابط‌عمومی‌ها و در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی صورت پذیرد. 
رییس شورای سیاست‌گذاری هفته روابط‌عمومی در پایان گفت: با توجه به شرایط امروز جامعه و نیاز به آگاهی بیش از پیش مردم در خصوص مباحث زیست محیطی همچون آلودگی هوا، کمبود آب و...، ارایه آموزش‌های صحیح و اصولی از طرق مختلف از نکاتی است که در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی، همواره می‌بایستی مورد توجه مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی قرار گیرد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود